Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

overdag slapen en 's nachts wakker

als ik een korte middagdutje doe, dan ben ik 's avonds toch nog moe, al heb ik een dutje gedaan.

maar mensen die (altijd) overdag slapen en 's avonds wakker worden, zouden ze dan nog moe zijn? of zouden ze gewoon uitgerust voelen en de nacht doorbrengen als een normale dag.

het kan zijn dat mijn vraag een beetje vaag is, maar ik weet niet hoe ik het echt beter kan uitleggen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De mens is vanaf begin der tijden wezen slapen wanneer het donker werd. Overdag jagen s'nachts slapen. Zo sliepen ze op andere tijden in de zomen dan in de winter.

Nu is dat niet meer zo, we zijn wanneer het donker is ook gewoon nog op. Maar om antwoord op je vraag te geven.

Ja, je hebt dat soort mensen, denk maar aan de mensen die om 3 uur in de nacht, nachtdienst draaien in het ziekenhuis bijvoorbeeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dit probleem ken ik. Totdat ze erachter kwamen dat ik een ernstige vorm van slaapapneu had. Word er nu voor behandeld met zo,n apparaat waardoor je veel minder ademstops krijgt en nu is het stukken minder. Echt een verschil van dag en nacht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn mensen die de nacht en de dag omdraaien. Zij leven dus vooral 's nachts, en overdag slapen zij.
Ze zijn dan 's avonds uitgerust als ze wakker worden na een dag slaap.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben daar helaas 1 van. Ik probeer al jaren het ritme om te gooien, maar het lukt me steeds niet goed. Ik kan wel goed vroeg opstaan als het moet, maar hoe moe ik aan het eind van de dag dan ook ben, het lukt me dan gewoon niet om in slaap te vallen. :-(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken ook zo iemand in mijn omgeving, daarom weet ik dat het bestaat. En hoe moeilijk het is om het te veranderen...
Ik denk niet dat goed gaat, als je elke dag gaat slapen en 's nachts gaat slapen.

Licht blokkeert namelijk de aanmaak van melatonine. En melatonine helpt je slapen. Dus daarom is het moeilijker om te slapen als je licht ziet.

Dus je kan het niet zomaar omdraaien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding