Wie krijgt welke achternaam bij een homoseksueel stel?

Als je bijv. Jan Klaasen en Gerrit Berg hebt, krijgt Jan dan de achternaam van Gerrit of andersom?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Net als bij Hetrostellen mag je tegenwoordig zelf kiezen. Je houdt je eigen naam of zet de naam van de partner ervoor, of erachter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dat is maar goed ook. Ik gebruik wel de achternaam van mijn man, maar die heeft dan ook een mooie naam. Maar als ik dat niks had gevonden had ik gewoon mijn eigen naam gehouden, en mijn kinderen ook mijn naam gegeven. dat mag je tegenwoordig ook zelf bepalen.
Men mag tegenwoordig zelf kiezen welke achternaam er gebruikt wordt. Dit is zowel met een homohuwelijk/ partnerregistratie als een huwelijk zo. Je kan natuurlijk ook je eigen achternaam behouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat bepalen ze zelf , dat is wel gelijk aan hetero stellen , die kunnen zelf ook kiezen