ik wil stoppen met mijn medicatie voor mijn schildklier(Euthyrox).Wat gebeurd er dan met mij? en hoelang duurt het voor ik er iets van merk?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dan heb je kans dat je hyperactief gaat worden, heel emotioneel en niets meer kunt hebben. Bron: mijn moeder slikte ooit te weinig, ze was niet meer te hebben. De andere kant kan ook: als je teveel slikt wordt je ontzettend futloos. Hoe dan ook: als je wilt minderen doe dat dan nooit zonder overleg met de huisarts.

Niet zelf mee experimenteren!!!! Alles in overleg met je huisarts. Dit is een medicatie en die je niet voor niets hebt gekregen. Het zijn geen snoepjes.....

Henny ik begrijp dat je schildklier te langzaam werkt. Het kan zijn dat je schildklier (door verschillende oorzaken) te weinig schildklierhormoon aanmaakt. Dit kan kunstmatig aangevuld worden door het innemen van medicijnen. Euthyrox is zo'n medicijn. Zou je hier mee stoppen (wat ik je niet zomaar aanraadt, overleg met je arts!) dan gaan verschillende reacties in je lichaam langzamer verlopen. Dat is niet wenselijk. Je zult trager (in denken en handelen) worden en kan last krijgen van kouwelijkheid (tragere stofwisseling), vermoeidheid, obstipatie, gewichtstoename. Ik noem er een paar .... Je kunt nog een heleboel ellende meer verwachten. Kijk in de link onder verschijnselen. Ik vraag me af wáárom je uberhaupt wil stoppen. Ik weet dat de bijwerkingen niet altijd even prettig zijn, maar je moet ook weten dat je dit medicijn natuurlijk niet voor niets krijgt. Euthyrox is een aanvulling op de hoeveelheid schildklierhormoon dat jij tekort komt.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hypothyreo%C3%AFdie

Ik merk het al als ik mijn medicijnen een uur later inneem, wel makkelijk want op die manier vergeet je ze nooit. Ik wordt gewoon niet helemaal wakker, wordt suf en zou het liefst mijn bed weer in kruipen.. Wat er op de lange termijn gebeurt is allemaal veel heftiger, je hele stofwisseling zal langzamer gaan, met alle gevolgen vandien, je kan er helemaal door uit evenwicht raken, depressief van worden, kilo's aankomen. Wat voor reden je ook hebt om te willen stoppen (ik kan geen enkele goede bedenken), ga eerst naar je huisarts en overleg wat je wil doen en vooral waarom.

Binnen enkele weken zul je het gaan merken. Beetje afhankelijk van hoeveel je slikt en hoeveel je schildklier zelf nog doet. Maar je zult dit toch echt met je arts (huisarts, internist) moeten bespreken! Je hebt het namelijk zeker nodig, en wanneer je schildklier zelf niet voldoende doet ga je daar ook last van krijgen.

Mag ik zomaar met levothyroxine stoppen? Stop nooit zomaar met levothyroxine zonder overleg met een arts. Als de schildklier geen of weinig hormoon maakt, is er snel te weinig schildklierhormoon in het lichaam aanwezig. Dat is schadelijk voor de gezondheid. U kunt er erg ziek van worden. Alleen bij bepaalde, tijdelijke schildklieraandoeningen (virusinfectie, ontsteking na de zwangerschap, e.a.) wordt soms de medicatie gestopt. Dat gebeurt altijd in overleg met de arts. Hij controleert of de schildklier zich weer herstelt. Overgenomen uit de onderste link van de patiëntenvereniging: Schildklierstichting Nederland

Bronnen:
http://www.schildklier.nl/media/www_schild...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100