Hoe veel uur heb ik slaap nodig

Ik ben 15jaar over 1maand ben ik 16 hoe veel uur slaap heb ik nodig

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (6)

Ongeveer 8 a 9 uur per nacht is het best! Maak dan wel de goede uurtjes en slaap niet tot in de middag! Een ritme is het best
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoveel dat je uitgerust wakker wordt, en optijd je bed uit kunt.
Als je om 10 uur naar bed gaat, en je moet er 's morgens om 7 uur uit, en dat lukt niet goed, is het toch handiger om n half uur of n uur eerder te gaan. ga je om 10 uur en je ligt altijd nog lang wakker, maar je hebt geen moeite met opstaan, kun je even goed een uurtje later gaan slapen. Ieder mens is verschillend, dus voorbeelden van hoelang vrienden vriendinnen, of broers en zussen slapen, heb je weinig aan.
Hoewel ik me voor kan stellen dat je ouders, het 's avonds wel lekker vinden om nog even zonder kinderen in de buurt na te praten en te zitten.
anneliez
12 jaar geleden
Ik ben ongeveer even oud, en ik ben kapot als ik minder slaap als 7 uur, school gaat dan ook slechter, en je word shagerijnig. 8-9 uur is het best.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slaaponderzoek heeft uitgewezen dat de slaapbehoefte verschilt van persoon tot persoon en verandert tijdens de leeftijd. Ook het type bed en de slaapomgeving hebben een grote invloed op de slaapduur. De tijd dat men slaapt schommelt tussen vier en elf uren per nacht.

Een volwassene heeft gemiddeld 7 tot 8 uur slaap nodig,maar jongeren moeten langer slapen om goed te kunnen functioneren:13- en 14-jarigen hebben nog 9 tot 10 uur slaap nodig. Pas rond je 18de kom je toe met 7 tot 8 uur per nacht.

Dus ik zou zeggen: 9 uur per nacht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi,

Ik vind dit best een moeilijke vraag, omdat het van zoveel dingen af kan hangen...
Gezien je leeftijd word 8-9 genoemd, maar dat hangt ook af van je slaapwijze.

In mijn geval: toen ik jouw leeftijd had, sliep ik ongeveer 5 uur per nacht. Als ik langer lag kreeg ik nachtmerries en dan was ik moeier na 9 uur 'slaap' dan na 5 uur.

Toch was ik uitgerust elke dag, kon gewoon verder met studeren (VWO).

Ik denk dat je het beste kunt uittesten wat Anneliez oppert: zo kom je te weten hoe het met je eigen slaapritme zit (misschien eerst even met je ouders overleggen, misschien denken zij daar wel anders over ;-) )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De een heeft meer slaap nodig da de ander.Maar je hebt gemiddelt wel 8 tot 9 uur slaap nodig,En liefst voor 12 uur.
voel je je goed uitgerust na 8 uur slaap.dan is dit jouw ritme.