Mijn vriend is een hardloper en heeft een aardige gemiddelde tijd opgebouwd met een geregelde hartslag..

Maar hier loopt hij ineens, ook berg opwaarts, met een veel lagere, en dus rustigere, hartslag.. en maakt meer snelheid dan gewoonlijk..Kan dat door de zuurstofrijke lucht hier ontstaan? Bos en zeelucht? of heeft het een andere reden misschien?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier= Les Landes in Frankrijk..normaal is hier: thuis in Nederland..
:-)

Het beste antwoord

Waarschijnlijk ben je op vakantie en dat betekent dat je de dagelijkse druk van werk niet voelt. Je komt tot rust en je lichaam heeft meer energie over en presteert beter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat kan aan van alles liggen.

Training, conditie, hoe zit je die dag "in je vel".

Temperatuur speelt een enorme rol. Hoe warmer het is, hoe hoger je hartslag bij dezelfde inspanning.

Is de lucht vochtig of droog? Ook dat maakt flink uit.

Het zuurstofgehalte is overal gelijk. Alleen de hoogte (luchtdruk) kan een rol spelen. Wel kan luchtvervuiling je luchtwegen nadelig beïnvloeden.