Hoe kan ik het beste op een gezonde manier afvallen?

Ik ben te zwaar. Ik ben een meisje van 15 jaar, ben 1.68m en 74k. Dit is dus echt te zwaar. Het probleem is dat ik zo ben geboren... Ik wil echt supergraag een beetje afvallen, maar wel gezond. Heeft iemand tips?

Weet jij het antwoord?

/2500

misschien kun je langs de dieetist gaan?

Ga bewegen, gewoon, hoeft niet overdreven. Fietsen naar school, trappen nemen etc. En verder goed eten. Begin met een goed ontbijt. Maar niet snoepen, geen snacks, niet te veel vet. Tussendoor fruit, boterham, komkommer, biscuitje... Eet vooral niet te weinig! Dan krijg je mogelijk te veel zin om te snoepen. Bovendien maak je je 'motortje' te zuinig en wordt het steeds moeilijker op gewicht te komen en te blijven! Wil niet te snel afvallen. Langzaam, maar blijvend en gezond! Sterkte!

Googelen op Gezond afvallen en je hebt legio websites. Let erop jdat je bouw ook verantwoordelijk kan zijn. Doorgaans is minimaal 3 uur per week sporten minder eiwitten en zetmelen en water ipv frisdranken en juices nuttigen de beste wijze om slank door het leven te gaan.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100