Wij hebben zelf een aantal apotheken en ik moet toch even melden dat dienstdoende nachtapotheken er niét(!) zijn om even 's nachts nog paracetamol of rennie te halen. Dienstdoende apotheken zijn er voor spoedgevallen en ze zullen het je zeker niet in dank afnemen als je om middernacht aanbelt voor een doosje rennie.
Probeer dus een ander middeltje (melk, oid) en haal morgen meteen rennie's.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

Heb je buren er geen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de nachtapotheek van dienst.
als je je eigen apotheek belt, dan krijg je denk ik wel het nummer.
ook in het plaatselijke krantje kan je vaak vinden welke apotheek dienst heeft.
beterschap!
Rieneke1
14 jaar geleden
Het eten van een rennie of soms 2, helpt bij mij uitstekend, en direct !!! Het kan geen kwaad, ik heb het zelfs tijdens mijn zwangerschap gebruikt, en kreeg een kern gezonde zoon.
Het schijn dat een lepel suiker ook helpt, heb ik zelf geen ervaring mee, mn man wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaak nog bij een tankstation! Anders moet je even googelen welke apotheek in de buurt nachtdienst heeft en deze even opbellen om te vragen of je ff langs mag komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je het zo heftig heb kan je beter naar de huisartsen post gaan ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die is dicht , slimmert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedoelde het goed !
sorry !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De dokterspost is doorgaans open op tijden dat de huisarts geen dienst heeft. Je belt eerst naar een soort callcenter met een verpleegkundige die je klacht aanhoort en beslist of er dringend hulp nodig is. Dan kan je langskomen bij de dokterspost, meestal op een centrale plek. In jouw geval denk ik niet dat je langs mag komen, maar misschien hebben ze wel een advies. Ik vind je antwoord daarom welk goed.
Naast de eerder gegeven antwoorden (apotheek met avondopenstelling) denk ik dat je ook een beetje melk kan proberen. Ga niet teveel zelf doktoren.

Toegevoegd na 1 uur:
NB. Ik geef welliswaar niet direct een antwoord op de vraag, maar meer een aanvulling mocht je zo snel geen rennie kunnen vinden. In ga er vanuit dat je voornaamste zorg is om van het brandend maagzuur af te komen. Rennie of geen rennie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
probeer een theelepeltje suiker, helpt ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of neem een pepermuntje..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of een koffieboon kauwen, dat schijnt ook te helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
even googelen welke apotheek bij jou in de buurt avond-nachtdienst heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Desnoods dan maar een halve liter koud water drinken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De apotheek. In elke regio hebben ze een regeling welke apotheek open blijft en dat de hele nacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je geen rennies kan vinden , probeer dan een rijpe banaan of het sap van aardappelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De nachtapotheek is absoluut een aanrader. Maar misschien hebben kennissen of buren wel rennies? En anders neem je even een droge snee brood.
Als die klachten aan blijven houden raad ik je wel aan even langs een huisarts te gaan, want plotselinge klachten van brandend maagzuur is niet goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bel even met je apotheek. die heeft een verwijzing naar de dienstdoende apotheek. Dat is meestal de apotheek in de buurt. Hier is altijd iemand aanwezig. Je kunt voor de zekerheid even bellen met hen...