Verhuist naar Amerika maar nu weer terug naar NL.

In NL getrouwd maar toen gelijk vertrokken naar Amerika, wegens omstandig heden weer terug...Mijn partner heeft wat schuld daar hoe kan ik me beschermen daarvan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat ligt eraan of je in gemeenschap van goederen of nt bent getrouwd. Als er bv n koophuis is waar beslag op word gelegd (of inboedel) en je bent in gemeenschap van goederen getrouwd kun je hier niks aan doen ook al heb je meebetaalt. Verder is het zijn schuld en kunnen ze jou NOOIT vragen,of evt.inhouden op je inkomsten. Je kunt voor de zekerheid contact opnemen met het juridisch loket! Sterkte Toegevoegd na 3 minuten: Sorry achter nooit moet geld staan

Uit ervaring van mijn ouders hun huwelijk (en scheiding) is dat, mits je in gemeenschap van goederen bent getrouwd, je ook de schulden deelt tijdens een scheiding. Mijn vader had flink wat schuld opgebouwd, en mijn moeder kreeg hier gewoon de helft van mee. Mocht je niet voor plan zijn te gaan scheiden, dan weet ik niet hoe het precies zit, ik zou als ik jou was een advocaat zoeken die wat meer kennis over zulke zaken heeft. Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100