Is er een benaming voor het gevoel dat ik heb? (zie uitleg)

De laatste tijd heb ik het gevoel dat 'dit' niet alles voor mij is. Met 'dit' bedoel ik studeren, werken, televisie, internet, overheid etc Ik heb vooral het gevoel dat ik bestemd ben om iets 'anders' of 'groters' te moeten doen. Ik zit mezelf soms af te vragen of ik geen verlies aan realiteit heb maar dat is (volgens mij) niet zo. Ik doe alles namelijk gewoon. Kortom is hier een benaming voor en zijn er nog andere mensen die dit (gevoel) hebben?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (6)

Ik denk dat heel veel mensen dit gevoel wel hebben, of eens gehad hebben in hun leven.

En dat is maar goed ook.

Want als je met je huidige situatie volkomen tevreden zou zijn, dan kwam je nooit verder.
De realiteit is dat het leven zo ontzettend veel mogelijkheden biedt, dat het voor weldenkende jonge mensen bijna ondoenlijk is om uit te vinden wat "HET" dan wel moet zijn of worden.

Natuurlijk moet je iets anders en iets groters gaan doen.
Maar nu nog niet.
De zaak is om je wensen en je dromen en je verlangens naar dat "andere" en "grotere" vast te houden en er een doel van te maken waarnaar je wilt streven.
Want je snapt ook wel dat dat voorbereiding nodig heeft en daar ben je nu - o.a. door te studeren - mee bezig.

Probeer je doel duidelijk te krijgen.
Probeer je activiteiten af te stemmen op dat doel.
Probeer van je huidige bezigheden te genieten.
Geluk zit hem wel in het hier en nu.

Misschien kun je iets gaan doen met het trainen van dat hier en nu. Mindfullness is gebaseerd op het Boeddhisme. Het trainen van het aandacht en bewustzijn in het hier en nu staat centraal bij mindfulness en dat kun je zelf doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ !!!
Dromen...? Idealisme...? Een flinke dosis gezonde ambitie..?
Het hangt er een beetje vanaf wat de achterliggende motieven zijn waarom je "iets anders" of "groters" nastreeft. Als je drijfveren niet puur materialistisch zijn, is het natuurlijk alleen maar mooi als je zo in het leven staat. Mensen die dat soort eigenschappen bezitten, kiezen niet voor de gemakkelijkste weg: ze laten zich nergens door uit het veld slaan, gaan tegenslagen niet uit de weg en kunnen vaak een opvallende carrière tegemoet zien.
De kunst is wel om te ontdekken in welke richting je je wilt ontwikkelen en op het juiste moment de kansen te grijpen die zich aandienen.

Succes!
Pieter2011
12 jaar geleden
Je bent op zoek naar zingeving aan hè lezen en dat is heel normaal en past ook bij de fase waarin je zit (leeftijd/ student zijn)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het boek. de Alchemist van Paulo Coelho gaat daar over. Een roman. Aanrader! Je hoeft niet te volgen wat 'normaal'is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je bent je aan het ontwikkelen en staat open voor veranderingen,ook op spiritueel gebied, je bent je aan het openstellen voor ervaringen in je leven waar je uit leert. je stelt je open voor de 'Nieuwe tijd"
Ik denk dat je een kristal kind bent, maar ik bekijk de dingen des leven vaak vanuit het spirituele, ik kan me voorstellen dat je hier niks mee kunt en anderen ook niet.....

Laat het op je afkomen en "ervaar" het leven

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik druk vaak te gauw op antwoorden, maar Ik bedoelde dat jij vast aansluiting voelt en begrip voelt voor nieuwetijdskinderen/kristal kinderen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Existentiële twijfel. Kan een voorbijgaande fase zijn, maar kan ook een teken zijn dat je niet goed in je vel zit. En dat kan weer komen doordat je niet op de goede plek zit nu, of doordat je misschien moeite hebt te accepteren dat je een van velen bent, en niet goed kunt zien wat jouw unieke punten zijn.
Misschien ben je geschikt om 'iets groters' te doen (heb je een idee wat, in welke richting?), maar dat kan dus ook een soort Calimerogevoel zijn dat je bedriegt.
Ook kan dit gevoel je overvallen als je gewend bent aan veel spanning en uitdaging in je leven, en je nu in een periode zit waarin alles wat 'gewoon' is geworden, als je gewend bent aan werken, studeren, als al het nieuwe eraf is.
Dan zou je misschien een nieuwe uitdaging kunnen zoeken (een sport? een hobby?) of jezelf als uitdaging kunnen stellen te leren omgaan met het 'dagelijks leven'.