Als je zelf je lichaam kon scheppen, welke dingen/funkties zou je dan toevoegen of weglaten?

Ik zou bv steeds nieuwe tanden laten groeien waar oude uitvielen en ook nieuwe armen, benen, ogen, oren, neus zouden op natuurlijke wijze vernieuwd moeten kunnen worden. Verder zou voedsel volledig verteerd moeten kunnen worden, dus geen ontlasting meer. Iemand nog meer ideeen?

Toegevoegd na 4 uur:
Zou ook een paar extra handen (dus armen) willen hebben, alhoewel... dan begin je een beetje op een insect te lijken.

14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke vraag!

Het beste antwoord

een baby voor de helft in een vrouwenbuik laten groeien, en de andere helft in een mannenbuik, daarna lekker gezellig samen actief bevallen, en stuwing hebben enzo, ideaal! samen uit, samen thuis.

van je hersenen een computer maken, mocht je dan ziek worden, dan haal je updates op en laat je een scan uitvoeren bij jezef en dan zou de anti virus zijn werk goed doen. als je gestresst bent doe je schijfdefragmentatie en schijfopruiming, en je zet een vrolijk liedje op in je mediaplayer als je moe bent en je moet aan het werk, voor de boodschappen te doen gebruik je natuurlijk je kladblok als geheugensteuntje.

oren en neus die je op mute of aux kan zetten, als je geen gezeur wil horen, of als je iemand tegen komt met een hele slechte deo.

eeuwig leven zonder ouderdomskwalen enzo, zo zie je je kleinkinderen ook nog opa en oma worden.

Inspector gadget heeft ook wel makkelijke armen, zo kun je super handig zonder je ladder je eigen ramen op zolder van buiten af wassen... go go gadget arm.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Ik vind ziek worden altijd al een rare eigenschap van het menselijk lichaam. Die eigenschap zou ik dus weglaten.
Antoni
14 jaar geleden
Puur eigenbelang, natuurlijk, maar ik zou de structuur van het geraamte aanpassen naar een die ervoor zou zorgen dat die verrekte rugklachten van me niet zouden bestaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar kan je zelf al een heleboel aan doen. TaiChi bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar dan negeer je het punt dat ik lui ben, en het probleem liever totaal onmogelijk maak dan dat ik er een oplossing voor ga zoeken. Maar even serieus, ik doe een heleboel oefeningen om m'n rug te steunen. Ik pak ook een hoop rust wanneer ik dat nodig voel. Het punt van m'n antwoord was, dat ik de oplossingen voor dit probleem overbodig zou maken, omdat het probleem niet meer zou bestaan. Dat was volgens mij ook het punt van de vraag.
Ik zou graag willen kunnen communiceren met iedereen, zonder dat we talen en woorden nodig hebben.
We zouden daardoor zoveel eerlijker en begripvoller om kunnen gaan met elkaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mmm, als ik zie wat een festival der misverstanden we hier af en toe op een zuiver Nederlandstalig forum af en toe al hebben (één van de talen met de meeste verschillende woorden waardoor zo weinig mogelijk spraakverwarring kan ontstaan nota bene) dan ben ik bang dat het wellicht handig is, maar voor het begripsvermogen weinig doet. Zie ook de voorbeelden van de Babelfish (H2G2): je kunt de woorden wel verstaan, maar snapt de betekenis/context dan nog niet meteen.
Maar wel een mooie gedachte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vandaar: communiceren zónder dat er woorden/talen nodig zijn....
Ik zou graag zien dat ons lichaam het vermogen om extra brandstof op te slaan voor slechtere tijden zou verliezen, en alle teveel ingenomen brandstof gewoon zou lozen. Daar heb ik best een beetje extra ontlasting voor over desnoods. ;-)
En onverslijtbare gewrichten ; dat zou een hoop pijnen en pijntjes en ongemak schelen.

Als je onbeperkt door mocht gaan met verbeteringen zou ik natuurlijk de oorzaak voor elke denkbare kwaal willen wegnemen, hoewel je dan wel erg in de buurt komt van eeuwig leven, wat me dan niet weer echt prettig lijkt. Maar als je maar één ding mocht kiezen, dan zeker het eerste. Volgens mij zou dat (althans bij mij) al een hoop ellende aan de tweede voorkomen.

Feitelijk is ons lichaam een prachtige machine waar eigenlijk vrijwel niets aan mankeert, al is het zelfgenezend vermogen iets kleiner dan we zouden willen (maar groter dan we soms denken !). De meeste schade richten we natuurlijk uiteindelijk direct of indirect zelf aan door verkeerde acties en voeding, milieuvervuiling, onnatuurlijke levensomstandigheden, werkdruk, en wat dies meer zij. Toch leven we al vele malen langer dan de gemiddelde levensverwachting voor welke diersoort dan ook (relatief), dus eigenlijk mogen we niet klagen. Maar als we het dan toch mogen......ja, dan zijn er wel verbeteringetjes te noemen natuurlijk, zodat we lekker kunnen blijven zondigen ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou a la minute m'n borst weer laten aangroeien!
Rieneke1
14 jaar geleden
Een paar vleugels zou ik wel op prijs stellen.

Toegevoegd na 2 uur:
O ja, en een paar extra duimpjes is ook nooit weg!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou een lichaam hebben dat niet zou verouderen, zich snel kan verplaatsen en geen moeite heeft om diep onder water of buiten de atmosfeer te komen. Een lichaam dat geen afvalstoffen produceert en kan leven van licht maar wel heel veel verschillende soorten zintuigen heeft zodat ik van alle kleuren, geuren, geluiden, smaken en andere sensaties kan genieten die bestaan. Een lichaam die niets kan vergeten en alle fijne herinneringen opnieuw kan beleven op elk gewenst moment.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou geweldig zijn als je onder water zou kunnen ademen. Vliegen lijkt me heerlijk, dus dat zouden voor mij twee mooie toevoegingen zijn. Met de rest ben ik eigenlijk wel tevreden, alhoewel een onuitputtelijke energie lijkt me ook prettig, dus dat je superver kunt zwemmen of rennen zonder dat dit veel moeite kost!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt me ideaal om je lichaam in tweeen te kunnen delen zodat je op 2 plaatsen tegelijk kan zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou een helder, bewust geheugen willen. Ik zou willen dat ik tegen mezelf kon zeggen: nu leer ik dat boek, die taal etc. uit mijn hoofd terwijl ik het lees. Zonder dat ik verplicht ben alles maar te onthouden (zulke mensen schijnen er te zijn en die worden er moe, van alles maar te moeten onthouden). En dat ik bewust iets kon vergeten, gewoon uit mijn hoofd sturen en weg ermee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 dat zou ook erg praktisch zijn!
Alleen Allah is perfect ;de rest is gebrekkig.
Aardbewoners zijn aardig geevolueerd, maar er zijn nog vele gebreken te melden. Daar behoort ouder worden overigens niet bij.
De grootste ramp is als je niet ouder zou worden of niet dood zou gaan. Dik worden of pijnen krijgen is echt erg. Nieuwe tanden of ogen zou wel handig zijn, maar er zijn zoveel zaken die beter ontworpen zouden kunnen zijn dat je dan eigenlijk geheel opnieuw zou moeten beginnen met de evolutie.
De evolutie zorgt niet voor de beste ontwikkeling van de soorten, alleen dat er een ontwikkeling is.

Toegevoegd na 17 uur:
Als dat duimpje omlaag met ALLAH te maken heeft, dan geeft dat aan, dat de duimzetter nog nooit een echt Persisch tapijt heeft gekocht en er waarschijnlijk nooit een zal (kunnen) kopen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat elke vrouw wel een ''óngewenst'' haartje ergens heeft.. ik zou geen lichaamhaar meer willen, zoals de benen, armen, oksels enz.. en uit het lichaam treden lijkt me ook erg mooi+vliegen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat je net zo goed heelt als ''Wolverine'' van de X-man. Dat zou bij mij best handig zijn als je kijkt naar mijn lijst van blessures.