Weet iemand of kretek sigaretten slechter zijn dan normale sigaretten ?

Ik ben sindskort overgestapt op het roken van Kretek sigaretten. De indonesische sigaretten met kruidnagel erin.
Als ik het zelf zo typ, zou ik in eerste instantie zeggen dat het nog schadelijker is dan een normale sigaret. Ik kan er echter helemaal niets over terug vinden op internet.
Ze zijn in Amerika wel verboden tegenwoordig, maar dat zit hem weer in dat het tabak met een smaakje is volgens de wet daar en dat zou kinderen aanzetten tot roken.

Weet iemand hier iets meer over ? Of weet iemand toevallig waar ik hier meer informatie over kan terug vinden ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.8K
Kimath
12 jaar geleden
helemaal geen sigaretten is het beste voor de gezondheid ;)
ItisILeClerc
12 jaar geleden
kreteks zijn heerlijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Roken is zo vorige eeuw.

Het beste antwoord

Niets op het internet??

Ondanks dat kreteksigaretten tweemaal zoveel teer en nicotine bevatten dan gewone sigaretten worden er door heel Indonesië gigantische aantallen verstookt.

http://forum.scholieren.com/archive/index.php/t-29362.html

Hier nog een stukje, waaruit dit citaat:

het is redelijk zwaar van smaak (in vergelijking met Marlboro ‘regular’ bevat het evenveel teer en koolmonoxide, maar 20% meer nicotine).

Lijkt mij dus nog minder gezond dan normale sigaretten.

http://laboratoire-insanite.blogspot.com/2008/09/special-interest-kretek-de-indonesische.html

Wikipedia zegt niets over wat er in zit:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kretek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Iemand heeft mij gezegt dat het beter is dan normale sigarette