Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (4)

Enkele jaren geleden was ik depressief en had het idee dat ik Alzheimer had. Ik ben toen naar de huisarts gegaan. Zij had enkele tests o.a. een waarbij ik steeds 7 af moest trekken. Te beginnen bij 100, dan 93 etc. Bij mij bleek de vergeetachtigheid van de depressie te komen. Als je je echt zorgen maakt, ga dan naar de huisarts. Mocht je het echt hebben dan is het in een vroeg stadium nog af te remmen. Sterkte.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt een test doen op de alzheimer site. Maar het beste is natuurlijk, om even langs je huisarts te gaan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou contact opnemen met een huisarts om je zorgen en twijfels weg te nemen. Allzheimer is een erfelijke aandoening en wellicht ben je er al in je directe omgeving al eens mee in aanraking geweest. Er zijn tegenwoordig hele goede medicijnen en therapieen tegen Allzheimer, die de ziekte kunnen remmen. Je zou misschien eens een zelftest kunnen doen via de onderstaande link.

http://www.socrat.nl/test/ik/gezondheid-welzijn/psyche/wanneer-heb-je-alzheimer

Toch moet je je echt realiseren dat het bij Allheimer zo is, hoe eerder je erbij bent, des te beter medicatie en therapie aan kunnen slaan. Heb je echt twijfels, dan is het verstandig om er met een deskundige over te praten!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alzheimer is helemaal geen erfelijke aandoening. Het kán in de familie zitten, maar dit komt heel sporadisch voor, en verklaart slechts gedeeltelijk waarom iemand de ziekte krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden