Enkele jaren geleden was ik depressief en had het idee dat ik Alzheimer had. Ik ben toen naar de huisarts gegaan. Zij had enkele tests o.a. een waarbij ik steeds 7 af moest trekken. Te beginnen bij 100, dan 93 etc. Bij mij bleek de vergeetachtigheid van de depressie te komen. Als je je echt zorgen maakt, ga dan naar de huisarts. Mocht je het echt hebben dan is het in een vroeg stadium nog af te remmen. Sterkte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt een test doen op de alzheimer site. Maar het beste is natuurlijk, om even langs je huisarts te gaan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou contact opnemen met een huisarts om je zorgen en twijfels weg te nemen. Allzheimer is een erfelijke aandoening en wellicht ben je er al in je directe omgeving al eens mee in aanraking geweest. Er zijn tegenwoordig hele goede medicijnen en therapieen tegen Allzheimer, die de ziekte kunnen remmen. Je zou misschien eens een zelftest kunnen doen via de onderstaande link.

http://www.socrat.nl/test/ik/gezondheid-welzijn/psyche/wanneer-heb-je-alzheimer

Toch moet je je echt realiseren dat het bij Allheimer zo is, hoe eerder je erbij bent, des te beter medicatie en therapie aan kunnen slaan. Heb je echt twijfels, dan is het verstandig om er met een deskundige over te praten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alzheimer is helemaal geen erfelijke aandoening. Het kán in de familie zitten, maar dit komt heel sporadisch voor, en verklaart slechts gedeeltelijk waarom iemand de ziekte krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het stukje gelezen dat je hierboven van internet hebt gekopieerd. Het klopt inderdaad dat in een klein aantal families waarin de ziekte van Alzheimer op jonge leeftijd voorkomt heeft men een afwijking in het erfelijk materiaal gevonden die voor het ontstaan van de ziekte verantwoordelijk is. Ook bij dementie op hogere leeftijd lijkt een erfelijke factor (soms) een rol te spelen. Welke rol en hoe zwaar deze is, is momenteel nog niet helemaal duidelijk en vraagt nog veel onderzoek. In het algemeen is de kans op het krijgen van de ziekte van Alzheimer groter wanneer een van de ouders aan deze ziekte heeft geleden en is dus weldegelijk familiegerelateerd. Binnen mijn werkveld kom ik regelmatig met allzheimer patienten in aanraking en vóór de overgang tot behandeling wordt altijd als een van de eerste nagegaan of er in de familie allzheimer of een zwaardere vorm van dementie voorkomt. Aangezien het dan vaak om dezelfde vorm van Allzheimer gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn vader is op vrij jonge leeftijd (55 jr) overleden aan de gevolgen van Alzheimer. Betekent dit nu dus dat ik een verhoogde kans op dezelfde aandoening heb???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou ik niet durven zeggen, het is beter om dit met een arts te bespreken.
De huisarts is de eerst aangewezen persoon om dat onderzoek in gang te zetten. Maar.....

Voordat je naar de huisarts gaat moet je zorgen dat er geen EPD wordt bijgehouden voor jou. EPD = electronisch patienten dossier.
Je snap zelf wel waarom….