Waar en hoe kan ik me laten testen op Allzheimer?

Weet jij het antwoord?

/2500

Enkele jaren geleden was ik depressief en had het idee dat ik Alzheimer had. Ik ben toen naar de huisarts gegaan. Zij had enkele tests o.a. een waarbij ik steeds 7 af moest trekken. Te beginnen bij 100, dan 93 etc. Bij mij bleek de vergeetachtigheid van de depressie te komen. Als je je echt zorgen maakt, ga dan naar de huisarts. Mocht je het echt hebben dan is het in een vroeg stadium nog af te remmen. Sterkte.

Je kunt een test doen op de alzheimer site. Maar het beste is natuurlijk, om even langs je huisarts te gaan

Bronnen:
www.alzheimer-nederland.n

Ik zou contact opnemen met een huisarts om je zorgen en twijfels weg te nemen. Allzheimer is een erfelijke aandoening en wellicht ben je er al in je directe omgeving al eens mee in aanraking geweest. Er zijn tegenwoordig hele goede medicijnen en therapieen tegen Allzheimer, die de ziekte kunnen remmen. Je zou misschien eens een zelftest kunnen doen via de onderstaande link. http://www.socrat.nl/test/ik/gezondheid-welzijn/psyche/wanneer-heb-je-alzheimer Toch moet je je echt realiseren dat het bij Allheimer zo is, hoe eerder je erbij bent, des te beter medicatie en therapie aan kunnen slaan. Heb je echt twijfels, dan is het verstandig om er met een deskundige over te praten!

De huisarts is de eerst aangewezen persoon om dat onderzoek in gang te zetten. Maar..... Voordat je naar de huisarts gaat moet je zorgen dat er geen EPD wordt bijgehouden voor jou. EPD = electronisch patienten dossier. Je snap zelf wel waarom….

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100