Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan je langer worden?

ik bedoel er moet toch iets zijn waardoor je nog wel kunt groeien door medicijnen ofso?ik ben nu namelijk 156 en wil graag 165 worden maar ik ben ongesteld en denk ook niet meer dat ik veel zal groeien weet iemand misschien wat het beste is om te doen??of is het gewoon onmogelijk om nog uberhaupt te groeien?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens haar profiel is zij is 14 jaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja ik ben 14 maar me moeder is rond 165 en me vader rond de 170
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik word 17 july 15 dus dat is bijna
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mijn berekeningen word je 165,5 cm. Dus een halve cm. langer dan je streeflengte!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (5)

Hoe lang je wordt wordt grotendeels genetisch bepaald. Daarnaast hebben voeding, ziekte en leefomgeving ook invloed op je groei. Er is een algemene formule dat gebruikt wordt om je uiteindelijke lengte te voorspellen als je nog in de groei bent. Je telt de lengte van je vader en je moeder bij elkaar op en dit deel je door twee. Jongens moeten er 11cm bij optellen en meisjes 2 van aftrekken. Natuurlijk is dit maar een indicatie en soms wijkt het er veel van af. Als kind is het goed mogelijk om je groei zoveel mogelijk te stimuleren. Dit doe je in principe door zo gezond mogelijk te leven. Beweeg veel, zorg dat je alle vitaminen en mineralen binnenkrijgt. Zorg dat je comfortabel, ongestoord en minimaal 8 uur kan slapen want veel van het groeiproces gebeurt tijdens je slaap. Er zit hier niet veel geheims achter. Wat je van school, je dokter of je ouders leert over gezond leven en eten, volg ze op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar heeft het nog wel zin want ik ben bijna 15? en de meeste meisjes stoppen met groeien als ze 17 zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is niet helemaal waar, zie dit citaat:
Tussen je 12e en 16e maak je de grootste sprongen. Daarna groei je nog een paar jaartjes door. Dit houdt op voor jongens als ze 20 a 21 jaar zijn en meisjes hebben na hun eeste menstruatie al het grootste deel van hun lengte groei achter de rug. Zij zullen nog lanzaam doorgroeien tot ze een jaar of 18 a 19 zijn.
http://www.langerworden.nl/feiten-over-groei.html
Gestrekt slapen en gezond eten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand vragen een paar schoppen onder je kont te geven 
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is vooral genetisch bepaald. Ik heb iets heel handigs voor je gevonden, namelijk de groeicalculator. Daarbij heb je wel je ouders bij nodig voor het invullen. Ik voeg de bron toe.

Dit staat er nog wel op de site:
"SCHATTING
Na invoering van de gevraagde gegevens maakt de groeicalculator een schatting van twee eindlengten: een op basis van de lengte van de (biologische) ouders én een op basis van de lengte van uw kind op het moment van invullen. Beide uitkomsten zijn grove indicaties van de verwachte eindlengte van uw kind. Vaak is er een verschil tussen beide eindlengten. Dat is heel normaal. Uw kind groeit soms snel, soms langzaam."
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb alles even voor haar ingevuld op die site en dit is de uitkomst:
De te verwachten eindlengte op basis van de lengte van
de ouders is 163,94 cm.
Uw kind is nu 156 cm. lang. Dit is 11 cm. onder het
gemiddelde van meisjes van ca. 15 jaar.
5% is korter en 95% is langer.
De te verwachten eindlengte op basis huidige meting is
161 cm. Dit is een andere uitkomst dan volgens de algemene tekst van http://www.langerworden.nl/feiten-over-groei.html waarin ik uit kwam op 165,5 cm. Maar 161 lijkt me dan toch realistischer... Sorry.
Bedankt hoor ImaginaryGirl ;-
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus 164 cm is 1 cm minder...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel vriendelijk dat je het hebt uitgerekend, maar je weet de lengte van de ouders toch niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jawel! Dat staat in 3e van 5 reacties op haar vraag. Kijk maar even.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O neem me niet kwalijk : ) Mijn fout!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dus ik word rond de 164cm maar de ggd zei dat ik niet veel zal groeien omdat ik al ongesteld ben geworden >.<
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste simpleplanfar, ik heb een kleine fout gemaakt in mijn 2e reactie. Mijn excuus voor de verwarring. Volgens die berekening zou het 161 cm moeten worden ipv 164. Maar dat is dus op basis van die van de 1e reactie en volgens de site van de link. En dit stond er nog over het doorgroeien:
"Tussen je 12e en 16e maak je de grootste sprongen. Daarna groei je nog een paar jaartjes door. Dit houdt op voor jongens als ze 20 a 21 jaar zijn en meisjes hebben na hun eeste menstruatie al het grootste deel van hun lengte groei achter de rug. Zij zullen nog lanzaam doorgroeien tot ze een jaar of 18 a 19 zijn."
Hoe de berekening van de GGD tot stand is gekomen weet ik niet, maar volgens mij komt er toch nog wel iets bij. Maar niemand die het zeker weet!
Dus probeer vooral om gezond te leven, gevarieerd te eten, niet roken enz. En je geen zorgen te maken!
Normaal gezien groei je als meisje nog maar een paar centimeters als je je maandstonden al hebt. Je kan berekenen hoe groot je gaat worden door je grootte van toen je twee was te verdubbelen. Je grootte staat al vast in je genen dus kan je voor zover ik weet je grootte niet zomaar aanpassen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing