Na 6 jaar getrouwd te zijn is het dan nog mogelijk om huwelijks voorwaarden op te stellen. en als een partner schuld had van voor het trouwen,

en ook alimentatie schuld kan er na al zes jaar getrouwd te zijn tevens nog huwelijks voorwaarden opgezet worden? wij verblijven nu in het buitenland (Amerika) maar verhuizen volgend jaar terug naar NL. gelden huwelijks voorwaarden ook voor schuld en alimentatie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Als je in gemeenschap van goederen bent getrouwd is dat heel moeilijk terug te draaien. Eerst zal dan het bezit gelijk op moeten worden verdeeld voor er sowieso iets kan veranderen.
Je kunt denk ik beter eerst een notaris raadplegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dit moet je voor het huwelijk regelen.
De echtgenoten doen er verstandig aan om vóór het huwelijk na te gaan of zij huwelijkse voorwaarden zullen maken. Als het huwelijk eenmaal is gesloten kunnen zij ook nog huwelijkse voorwaarden maken, maar dan is de algehele gemeenschap van goederen al ontstaan (die moet dan weer verdeeld worden) en voor het maken van huwelijkse voorwaarden is toestemming van de rechtbank vereist. Het kost dan allemaal meer tijd en geld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat is niet mogelijk. Het kan alleen andersom van huwelijkse voorwaarden naar gemeenschap van goederen.

Bron: ervaring en gehuwd op huwelijkse voorwaarden