Wat is een gezond en/of natuurlijk pepmiddel, voor als je s`avonds eens een keer wat langer door moet gaan.

Geen red bull of verwante energie drankjes dus.

Ik zoek iets gezonders waar je s`avonds wakker van blijft.
Bestaat dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.7K

Het beste antwoord

Frisse lucht en fruit.
De een zorgt voor meer zuurstof en de ander bevat snel opneembare suikers zodat je weer een energieboost krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Kopje koffie en een paar bananen.

Toegevoegd na 1 minuut:
En ja , druivensuiker natuurlijk ,dextro of zo iets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik drink geen koffie, maar een plus voor de bananen.
Uh dextro ofzo? Zit veel suiker in dus krijg je meer energie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koffie, dat is lang niet zo ongezond als sommige mensen denken.
Verder kun je aan suikers denken, die leveren in korte tijd een enorme hoeveelheid energie. Op de lange duur is dat juist ongunstig (je kunt beter 'langzame' suikers gebruiken) maar als je even door moet kan je dat prima even inzetten.
Een combi van die twee vinden we al snel in cola. Cola is niet bepaald gezond maar een keertje kan geen kwaad.

Maar denk ook eens aan andere oplossingen: even een wandeling maken door de avondlucht, loop gewoon een blokje om. Eventueel een koude/lauwe douche nemen, dat kan ook enorm verfrissend werken op zowel je lichaam als je geest.
En denk ook aan je houding: neem een actieve zit aan, ga niet onderuit hangen op de bank maar kies een rechte stoel aan tafel. Denk ook aan licht, maak het niet te schemerig maar zet je lampen (fel) aan, dat houdt je ook wakker.
Blijf jezelf ook prikkelen. Ben je bijvoorbeeld iets saais aan het leren en je dut in maar moet nog even doorleren, doe dan heel even (bijv. 5 min.) iets heel anders. Dan kan je daarna weer met meer aandacht terug naar die saaie stof.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi volledig antwoord ++
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeer goed! Vooral de wandeling in de buitenlucht en de dynamiek.
Bij veel aziatische toko's kan je Ginseng-extract kopen, dit kan absoluut geen kwaad (als je niet het hele pak in één keer naar binnen werkt natuurlijk :P ) en je wordt er helder en actief van.
Doen wij ook soms als we een avondje weggaan en overdag gewerkt hebben. Geen bij- of nawerkingen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Werkt die thee ook?? Ik zou denk, van thee word ik moeier, maar ik heb wel is van dat soort thee gezien.. :p ??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Herbalrebel: goed idee! Plus.
Koffie en als je dat niet lust of dat het niet mogelijk is in de situatie te nuttigen, Guarana. Komt uit Brazilië en hier zeer moeilijk te krijgen, maar ik heb gehoord dat het iemand wel eens gelukt is. Laatste is een groen/bruinig poeder wat vol met cafeïne zit. Kun je gemakkelijk door een drankje mengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Guarana is hier zeer goed voor. Geeft je een boost zoals cafeine, maar dan zonder de nadelige bijwerkingen. Je vind guarana onder andere bij het merk Ortis.