Is het gevaarlijk om een föhn te gebruiken in een vochtige omgeving?

Bijvoorbeeld de badkamer na gedouched te hebben.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een föhn is hier voor gemaakt. Hij is dus dubbel geïsoleerd om ongelukken te voorkomen. Maar je moet natuurlijk altijd oppassen met water!

Antwoorden (3)

Föhn altijd mijn haar in de badkamer.

Wat levensgevaarlijk is als de föhn IN het water komt terwijl de stekker erin zit en hij aan is.

Dus de omgeving is niet het punt, maar wel het directe contact van onderdompelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dit is niet gevaarlijk. De föhn is er immers voor om nat en vochtig haar droog te blazen, dus het kan best tegen een vochtige omgeving. Daarintegen is onderdommelen wel erg gevaarlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elektriciteit en vocht zijn dol op elkaar. Elektrische stroom zoekt heel graag zijn weg via vocht. Vocht mag heel graag elektrische stroom geleiden.

Een haar-föhn is inderdaad gemaakt om vochtig haar te drogen, maar het is en blijft een elektrisch apparaat dus, zie mijn eerste zin. Ik zou het keerpunt van veiligheid/onveiligheid niet opzoeken en mijn haar in bijvoorbeeld de slaapkamer of logeerkamer te föhnen.

Ter info: Elektrische apparaten zijn tegenwoordig best wel veilig en kunnen ook best wel wat hebben. Daarnaast hebben de meeste woningen “werkende” aardlekschakelaars. Hoewel daarmee het meeste/de grootste gevaren worden opgevangen zou ik toch niet bewust in een vochtige omgeving elektrische apparaten gebruiken.