Ik luister graag naar zielige, dramatische muziek. Ook kijk ik vaak drama films. Drama trekt mij. Wat zegt dat over mijn persoonlijkheid.

Zelf creëer ik geen drama. Daar hou ik niet van. Ook heb ik weinig inlevingsvermogen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Misschien heeft iedereen dat in meerdere of mindere mate. Op mij maken treurige liederen en muziek veel meer indruk dan vrolijke. Een film of boek is interessanter en spannender als alles mis gaat dan wanneer alles goed gaat. Mensen gaan ook kijken als er een vreselijk ongeluk is gebeurd of als er ergens een grote brand is (maar dat doe ik niet; daar houd ik niet van en hoef het niet te zien). In zoverre lijkt me dat alles normaal bij jou is.

Minder normaal is dat je weinig inlevingsvermogen hebt. Hoe komt het dat het ongeluk en de misere van anderen jou niets doen? Ben je zo erg op jezelf gefocust? Het zou verstandig zijn over dit onderwerp eens bij jezelf te rade te gaan. Als je hoort van andermans pech of lijden stel je dan eens voor dat het jou overkwam. Misschien ontwikkel je dan wat medeleven met een ander.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Probeer me vaak ook te voorstellen hoe het zou zijn als het mij zou overkomen en dat helpt inderdaad. Mijn gebrek aan inlevingsvermogen is gelukkig niet storend voor mij en ook niet in grote mate voor degenen om me heen. Ik schreef het omdat aan te geven dat ik me afvraag hoe het komt dat ik dan toch hou van drama. Net zoals jij ben ik ook geen pottenkijker maar maakt een film met een dramatische einde veel meer indruk. Nogmaals bedankt voor je reactie.

Andere antwoorden (1)

Best apart, ik heb precies het zelfde. Misschien Ben je geboeit door drama omdat je Dan beseft hoe goed jou leven eigenlijk wel Niet is? ik doe maar een suggestie. Ik doe dat namelijk ook wel Is en Dan denk ik dat.