Van welke situaties raak jij diep in gedachten verzonken?

Zoals wanneer je naar goeie muziek luistert, op de fiets, na het horen van nieuws, op de wc, etc. Een moment waarop je dat heel sterk had of altijd krijgt.
Alledaagse en niet alledaagse situaties. Diep in gedachten verzonken in positieve en negatieve zin.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (10)

Wegdwalen en in diep in gedachten raken: bij het zien van dingen in de natuur en bij het horen van muziek:is een soort van ontspanning dan, denk ik dat wegdwalen op zo'n moment.
Fietsen en autorijden, allebei zaken waarbij je heel goed moet opletten, maar waarbij mijn gedachten echt naar allerlei andere dingen kunnen wegdwalen.
Fotoboeken met foto's van vroeger, altijd raak ik diep in gedachten, ik word dan getriggert om terug in de tijd te gaan, en dan kan ik zeer diep in gedachten verzinken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn uitlaatklep: muziek!

liedjes met herinneringen, of de songtekst die bij mij situatie past. heerlijk in je eentje meebleren in de auto (dan heeft niemand er last van, hahaha met de raam dicht dan he?)

The Corrs bijvoorbeeld, of bon jovi.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de meest vreemde plekken en dingen. Maar specifiek in de trein. Ik zit redelijk vaak in de trein en als ik dan naar buiten kijk dan is de wereld om een of andere vage reden erg mooi. Op zulke momenten raak ik diep in gedachte over de meest uiteenlopende dingen. Het is ook een perfect moment om te denken je hebt even rust je bent alleen met je gedachte en je bent omgeven door de meest uiteenlopende omgevingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van mooie klassieke muziek. Ik zet dan een cd op in de auto en daar kan ik diep in gedachten zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik moet tot mijn schande bekennen, dat ik het "beste" volledig wegdwaal in mijn eigen gedachten, als er iemand breedsprakig en vlaktonig een mij totaal niet interesserend betoog staat te houden.
Had ik tijdens mijn studie ook al - de enige manier om bij de les te blijven, is, als ik dan ga tekenen. Al tekenend kan ik mezelf nog enigszins in de hand houden, maar als ik dat om welke reden dan ook niet kan, dan ben ik over alle horizonten verdwenen....
Ook als ik, op vakantie, in mijn huurautootje over allerlei smalle weggetjes door Schotland of Wales dwaal, met het raampje open en alleen het geluid van de vogels en af en toe schapen of een watervalletje, of de regen,natuurlijk...
Waar al die flarden gedachten en herinneringen toch vandaan komen??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik raak het meeste in gedachten verzonken als ik gewoon eens lekker een minuut of 10 op de harde vloer ga liggen staren naar het plafond. Het klinkt misschien raar, maar ik doe dat regelmatig (ook op het werk) en je rust er enorm van uit en komt op geweldige ideeën.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in bad kan ik altijd zo heerlijk mediteren over het nut van het algemeen belang :)
Rieneke1
14 jaar geleden
Volgens mij komt dat omdat je herinneringen opgeslagen liggen in je hoofd, net zoals een computer werkt. Als je b.v. bepaalde muziek hoort dan krijg je daar gelijk een beeld bij. B.v. van mensen die dicht bij je geleefd hebben en inmiddels overleden zijn. Ook heb je dat vaak in de natuur, je ziet een beeld en gelijk raak je dan in gedachten verzonken omdat dit een beeld oproept met iets wat je eerder hebt meegemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik in de sportschool ben en ik draai mijn rondjes op de cardioapparaten, dan zink ik helemaal weg in situaties die blijkbaar nog eens verwerkt moeten worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik naar bed ga. Ik lig vaak wakker omdat ik teveel nadenk.