Waarom zijn managers in de thuiszorg zo laks?

Ik ben verpleegkundige en op zoek naar een partime job in de avonduren liefst in de thuiszorg. Solliciteer je , hoor je geen reactie. Via uitzenburo blijkt, nadat ik telefonisch afgewezen ben (heb zelf gebeld) doordat de aanvangstijd 19.00 uur lastig te plannen was, dat ze nogsteeds tal van vacatures open hebben staan. Ga nu aan de slag bij dezelfde thuiszorg organisatie maar dan via uitzend buro....... Is dat geld verspilling of niet?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Omdat het geen commercieel bedrijf is. Of ze nu kei- en keihard en efficient werken of de hele dag met hun voeten op het bureau uit hun neus liggen te eten, het geld blijft toch wel binnen stromen. Gewoon om de zoveel jaar piepen dat er kosten voor de gezondheidszorg zo gestegen zijn (gek he??) en er wordt weer een potje geld vrijgemaakt of de premie wordt weer verhoogt. Ondertussen is door al die lagen van management de bureaucratie zo gigantisch toegenomen, dat wachten op hulp veel te lang duurt, mensen soms niet krijgen waar ze recht op hebben en anderen wel krijgen waar ze geen recht op hebben, en voor elke twee handen aan het bed zitten er minimaal 4 tot 8 op kantoor. En reken maar dat daar een heleboel geld verspild wordt. Dat artsen belangrijk werk doen en daarvoor een goed salaris verdienen is logisch en terecht. Maar al die 'managers' ertussen ; volgens mij mag daar best weer een keer stevig in geamputeerd worden. Stel je voor dat het bedrijfsleven zo zou werken, met producten die NIET gedwongen afgenomen zouden moeten worden, en die niet via een collectieve verzekering grotendeels vergoed zouden worden. Gegarandeerd faillisement in no time. De gezondheidszorg is daarmee eigenlijk een tamelijk ziek bedrijf, dat het nooit zou redden als ze ook maar enigszins zouden worden afgerekend - door de gebruiker of de toezichthouder - op hun resultaten. Ik ben beslist niet primair voor de privatisering van de zorg, maar een béétje commercieler denken zou mijns inziens geen kwaad kunnen. Eigenlijk zou iedere potentiele ambtenaar minimaal een jaar van zijn leven voor een willekeurig commercieel bedrijf moeten werken, gewoon om te leren wat doorwerken is, wat deadlines zijn en wat arbeidsvoorwaarden inhouden. Maar dat is een heel andere discussie....

Omdat die mensen weten dat ze hun geld wel verdienen. Andere mensen interesseert hun nauwelijks iets. Of geen hart voor het bedrijf. Dit heb ik zelf persoonlijk gehoord van iemand die ook in de thuiszorg werkt.

Omdat deze managers door hun werkgever flink worden beloond voor het niets doen. Lekker voor noppes geld verdienen. Hun werkgevers zijn nog erger, zij plukken de gezondheidszorg kaal en de overheid doet niets. Het wordt eens tijd voor massale demonstraties tegen deze politici.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100