Waarom bepalen ze hier in nederland niet je bloedgroep als je bent geboren?

Ik heb namelijk gezien dat bij turkse id pasjes de bloedgroep staat van die personen.
Is dat niet beter? Als je in het ziekenhuis bent en er moet onmiddelijk bloed worden gegeven aan je?
Hoe kun je je bloedgroep bepalen trouwens?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat ze ook moeten bepalen of jij wel de peroon bent van dat pasje.
Men kan heel snel bepalen welk bloedgroep je hebt. En anders krijg je neutraal bloed. Van bloedgroep O

***********

Je kunt zeker niet zomaar bloed toedienen, ook al is het héél dringend. Als er te weinig tijd – of middelen – zijn om de bloedgroep te bepalen, kun je nog altijd bloed van bloedgroep O negatief toedienen. Dat wordt geaccepteerd door iedereen, of die nu zelf A, B, AB of O heeft, en of die nu zelf Resus-positief of negatief is

http://www.technopolis.be/nl/index.php?n=4&e=360&s=365&exp=325&PHPSESSID=3a4cb