Kun je ook echt verliefd op iemand zijn zonder kriebels in je buik?

Dat is iets wat ik me vaak afvraag. Want ik heb soms alle 'kenmerken' van verliefd zijn, zoals de hele tijd aan iemand denken en bij iemand willen zijn en nog veel meer van dat soort dingen, alleen de kriebel in mijn buik ontbreekt. Ja, die heb ik dan soms als diegene op een bepaalde manier naar me kijkt. Maar niet als ik aan diegene denk. Dan voel ik me wel heel blij worden maar krijg geen kriebel. Of ben je niet 'echt' verliefd als je geen kriebel hebt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus je hébt die kriebel wel, maar specifiek alleen als die persoon er ook bij is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, alleen als hij erbij is, maar dan ook niet altijd, maar soms. Als hij op een bepaalde manier naar me kijkt of lacht of zo... dan krijg ik wel een kriebel. Maar als hij er niet is dan heb ik niet die kriebel maar wel dat ik constant aan hem denk en bij hem wil zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klinkt behoorlijk verliefd hoor. Je zou toch ook niet kunnen functioneren als je die kriebels echt de héle tijd zou hebben?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja daar heb je wel een punt...
Gelukkig functioneer ik nog prima, haha.
Maar als ik hem dus 2 dagen niet zie dan begin ik hem al te missen... Helaas is de liefde niet wederzijds, maar ja, daar is niks aan te doen.

Het beste antwoord

Dat kan wel. De grote fabel over verliefdheid is dat je op een grote roze wolk zit, en dat je alles positief ervaart, alles alleen maar om die persoon draait en je aan niets anders kan denken.
Dat kan ook, maar er zijn vele vormen van verliefdheid.
Wat jij beschrijft klinkt ook als verliefdheid, alleen niet zo groots als altijd overal beweerd wordt.
Misschien past deze manier van je verliefd voelen beter bij jou persoonlijkheid. Streef niet na wat anderen je voorschrijven, maar blijf bij je eigen gevoel. Dan zit je altijd goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja dat kan. Voor iedereen is het ervaren van dat geluksgevoel van verliefd zijn weer anders. Over het algemeen genomen voel je dan die kriebels in je buik maar dat hoeft niet per sé.