Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn de gevolgen als een jongen van 19 jaar met ADHD die elke dag prozac slikt anabolen gebruikt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De gevolgen? Moeilijk te zeggen wat de gevolgen precies zijn maar over het algemeen valt te zeggen dat dit grote gezondheidsrisico's met zich meebrengt.
Met name anabolen zijn berucht om hun bijwerkingen waarbij psychische bijwerkingen het meeste voorkomen: agressie, depressie, onrust, slaapstoornissen, stemmingswisselingen en ontwenningsverschijnselen vormen de hoofdmoot van de klachten van dopinggebruikers.
Het lijkt me dat als je Prozac voorgeschreven krijgt je niet gebaat bent met deze mogelijke bijwerkingen, het zou de werking ervan ernstig kunnen belemmeren.
Het is overigens vrij ongebruikelijk dat een ADHD-er Prozac krijgt voorgeschreven, in de regel is dat meestal Ritalin.
Deze jongen zou er wijs aan doen om te stoppen met zelfmedicatie en alleen middelen te gebruiken die door een arts zijn voorgeschreven.
Ik vermoed ook dat dit middelenmisbruik voortkomt uit de ADHD klachten, drugsmisbruik komt helaas voor bij veel ADHD-ers (comorbiditeit). De juiste medicatie kan dat opheffen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dikke +
ik heb er (als ADHD-er) weinig meer aan toe te voegen

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding