Hoe gaat het bleken van je huid in zijn werk en is het blijvend of moet je het steeds herhalen ?

n.a.v. pigment vlekken

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer dat Michael Jackson dood is, hij had het vast geweten! ;-)

Het beste antwoord

Er zijn verschillende soorten zalfjes en cremes voor, maar die hebben allemaal maar een tijdelijke werking. Wanneer je aanleg hebt voor vorming van pigmentvlekken, kun je het beste uit de zon blijven - maar helemaal voorkomen doe je het daarmee ook niet. Overigens zijn de meeste zalfjes die ECHT werken niet bij de apotheek of drogist te krijgen(in Nederland verboden), en kunnen ze zelfs buitengewoon gevaarlijk zijn ; ik zou dus zeker niet gaan experimenteren met middeltjes van het Internet.

Tegenwoordig is er ook de mogelijkheid de pigmentvlekken te laten laseren. Daarvan is het resultaat in principe blijvend. Maar het wel is erg kostbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hyperpigmentatie (pigmentvlekken) is heel goed te behandelen met het nu-derm systeem van Obagi medical products. Dit is grotendeels een thuisbehandeling, maar wel onder begeleiding van een arts. Het nu-derm systeem is een 6 stappen systeem voor 's-ochtends en 's-avonds. Van de arts krijg je daarbij nog een recept voor tretinoinecreme en hydrochinoncreme. Samen met de arts wordt het behandelprotocol ingesteld en het is belangrijk om de voorschriften goed op te volgen. Een groot voordeel van deze aanpak is dat uw gehele huid zal verbeteren. Na 3 tot 4 maanden heeft u een stralend nieuwe huid met fijne porien. Afhankelijk van de ernst kan naast de thuisbehandeling met nu-derm ook een medische peeling (Blue Peel) uitgevoerd worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pigmentvlekken laseren is niet blijvend en is ook niet zonder risico's.