Hoe kom ik van die buikkrampen af tijdens m'n menstruatie?

Toegevoegd na 9 minuten:
(btw; ze zeggen dat je veel chocola mag eten tijdens je menstruatie, is dat waar?)

Weet jij het antwoord?

/2500

De krampen die ontstaan tijdens je menstruatie komen doordat je baarmoeder zich samentrekt. deze link is wel handig voor meer info Toegevoegd na 3 minuten: je kan aan de pil gaan, of een ander soort medicatie zoals diclofenac, maar je moet dan eerst naar de huisarts. wat nog meer helpt is sporten. zo ontspant de baarmoeder zich en nemen de krampen af. Ga niet als een fanatiekeling op een loopband tekeer maar doe rustige, ontspannen oefeningen zoals yoga, meditatie of haal buiten een frisse neus. Ook zorgt beweging ervoor dat het hormoon endorfine vrijkomt. Door dit fijne stofje gaan we ons toch weer 'happy' voelen En ook geen alcohol nuttigen. Alcohol droogt je lichaam uit. Hierdoor neemt de kans op hoofdpijn toe en kan je je depressief gaan voelen (de welbekende kater). Daarnaast zorgt teveel alcohol ervoor dat je meer trek krijgt in een vette hap na het stappen. Toegevoegd na 39 minuten: over het chocola eten Chocola geeft alleen een meet 'happy gevoel' je hebt er gewoon meer trek in tijdens je menstruatie. Teveel suiker, bijvoorbeeld in chocola, zorgt ervoor dat je bloedsuikerspiegel gaat schommelen. Door deze schommelingen krijg je steeds weer opnieuw behoefte aan zoet troostvoedsel. De kans bestaat dan dat je al snel misselijk wordt en weer spijt krijgt dat je er zoveel van hebt gegeten.

het meest simpele is een warme douche dat wil nog weleens helpen maar anders een paracetamol in het begin had ik meer zin in chocola maar nu ik wat ouder ben heb ik er minder behoefte aan ja of dat mag dat hangt van jezelf af want de kilo's komen er wel aan natuurlijk

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100