Hoe kom ik van die buikkrampen af tijdens m'n menstruatie?

Toegevoegd na 9 minuten:
(btw; ze zeggen dat je veel chocola mag eten tijdens je menstruatie, is dat waar?)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Om buikkramp bij de menstruatie te verlichten kunt u:

•rustig aan doen en zorgen voor ontspanning;
•een warme kruik op uw buik of onderrug leggen;
•een warm bad nemen.
Als u ook last heeft van uw onderrug kunt u:

•Een ontspanningsoefening doen. Ga op handen en knieën zitten en maak uw rug langzaam afwisselend hol en bol.
•De onderrug (laten) masseren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

De krampen die ontstaan tijdens je menstruatie komen doordat je baarmoeder zich samentrekt.

deze link is wel handig voor meer info

Toegevoegd na 3 minuten:
je kan aan de pil gaan, of een ander soort medicatie zoals diclofenac, maar je moet dan eerst naar de huisarts.

wat nog meer helpt is sporten. zo ontspant de baarmoeder zich en nemen de krampen af. Ga niet als een fanatiekeling op een loopband tekeer maar doe rustige, ontspannen oefeningen zoals yoga, meditatie of haal buiten een frisse neus. Ook zorgt beweging ervoor dat het hormoon endorfine vrijkomt. Door dit fijne stofje gaan we ons toch weer 'happy' voelen

En ook geen alcohol nuttigen.
Alcohol droogt je lichaam uit. Hierdoor neemt de kans op hoofdpijn toe en kan je je depressief gaan voelen (de welbekende kater). Daarnaast zorgt teveel alcohol ervoor dat je meer trek krijgt in een vette hap na het stappen.

Toegevoegd na 39 minuten:
over het chocola eten
Chocola geeft alleen een meet 'happy gevoel' je hebt er gewoon meer trek in tijdens je menstruatie.

Teveel suiker, bijvoorbeeld in chocola, zorgt ervoor dat je bloedsuikerspiegel gaat schommelen. Door deze schommelingen krijg je steeds weer opnieuw behoefte aan zoet troostvoedsel. De kans bestaat dan dat je al snel misselijk wordt en weer spijt krijgt dat je er zoveel van hebt gegeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het meest simpele is een warme douche dat wil nog weleens helpen maar anders een paracetamol

in het begin had ik meer zin in chocola maar nu ik wat ouder ben heb ik er minder behoefte aan
ja of dat mag dat hangt van jezelf af want de kilo's komen er wel aan natuurlijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nurofen heeft speciale pijnstillers tegen menstruatiepijn. Het is een zilverdoosje met een paarse rand en er staat ook op dat het tegen menstruatiepijn is. Je kunt het gewoon bij de drogist en de supermarkt kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hopelijk helpt het bij je! :-)
heb je een warme kruik op je buik geprobeerd, zo'n platte helpt tegen buik- en menstruatiepijn. probeer eens uit.
chocola eten mag altijd maar helpt niet echt in dit geval.

Toegevoegd na 1 uur:
en kijk hier eens
http://normast.wordpress.com/2011/04/28/endometriose-menstruatiepijn-en-de-behandeling-met-palmitoylethanolamide-normast/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer languit te liggen met een kussentje onder je knieen. Verder helpt een warm drankje meestal wel bij mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een warme kruik of douche; een pijnstiller als paracetamol of een van de 'speciale' pillen tegen menstruatiepijn; een orgasme; de anticonceptiepil gaan slikken.

Chocola eten mag altijd, maar als je er veel van eet kun je er wel dik van worden.