Raar bruin plekje/bultje bij mijn schaamstreek.

Laatst merkte ik dat er een raar donkerbruin plekje/bultje bij mijn schaamstreek zat. Het was niet zo'n wit bultje van het scheren want die ken ik. Ik ben zelf altijd zo van het krabben/uitknijpen etc en heb dit toen gedaan. Het was ongeveer de grote van een normale moedervlek en ook die kleur. Ik heb het toen uitgeknepen wat ontzettend veel pijn deed maar ik vraag mij af wat dit kan zijn? Het was geen ingegroeid haartje ofzo en ik heb op een gegeven moment gedacht misschien is het een teek maar het was echt een beestje en er waren geen pootjes te bekennen. Weet iemand wat dit kan zijn want ik wordt altijd toch best paniekerig van zulke vreemde dingen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geen idee,maar als je het niet vertrouwd toch maar ff langs je huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"was echt een beestje" of "was echt geen beestje"? Wat je schrijft suggereert dat je het laatste bedoelde?
En 'normale moedervlek' zegt ook niet veel over de grootte. Als een teek zich al aan het volzuigen is, zie je duidelijk dat het een grijsbruin bultje bóvenop je huid is (en dan moet je het lijfje beetpakken met een pincet of tekentang met tegen de klok in losdraaien).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel dat het echt geen beestje is. Er zit nu ik het eruit heb geknepen ook echt een gaatje.. Heel raar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O geen beestje !dan een soort gerstekorrel .pasop met dat uitknijpen niet met moeder vlekjes of wat je niet kent ,of wat onder de huid zit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@hippo, teek kan ook zwart of wit zijn. Ik had laatst een witte, grijze en zwarte op het oor van mijn hond.

Het beste antwoord

Gewoon naar de huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit alle antwoorden is dit voor mij het beste antwoord.

Andere antwoorden (4)

Het kan een meeëter geweest zijn, want dan hou je na uitknijpen wel vaker een gaatje over. Is overigens geheel onschuldig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan ook een ontstoken talgklier zijn, wat volkomen onschuldig is. En als je het echt niet vertrouwd ga dan zo spoedig mogelijk naar je huisarts toe, die weet hier vast wel meer over.

Succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Was het geen wratje? Kijk daar goed mee uit, want is erg besmettelijk.Kan donkerbruin zijn of lichter, rozig, huidskleur of lichtbruin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, want het zat niet op mijn huid maar er echt in. Er stak niets uit om het zo maar te noemen.
Dat klinkt als een steenpuist die bijna rijp was, dan worden ze donkerbruin/zwart. Een steenpuist is een ontstoken haarzakje.

Goed schoonhouden, in de pus die eruit komt zitten bacteriën. Die kunnen de haarzakjes eromheen ook weer besmetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er kwam geen pus uit en het was ook niets op de huid. Het was geen bultje om het zo maar te noemen het zat er echt in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar wat heb je er dan uitgeknepen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat donkerbruine iets. Het was ook geen mee eter want het was veel groter dan dat.