Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Klopt het dat je van krachttraining (push ups, sit ups) je groei afgeremd wordt ?

Ik weet niet waar ik het gelezen heb, maar er stond dat je als je nog in de puberteit zit en je krachttraining doet, dat dat je groei (in lengte) niet te goede doet.

Ik zelf ben nu 17 jaar (over een half jaar 18) en maar 1.70m.

Ik zou ook graag een tip willen om te groeien, veel slapen (hoeveel uur ?), gezond eten (wat dan?), melk drinken ?

Zulke dingen.

Alvast heel erg bedankt!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (4)

tips om te groeien.. nou het is erfelijk bepaald. ik denk dan je nog een paar cm maximaal kan groeien. en dat over fitness, dat is vooral bij mensen die rond de 15 jaar zitten en lager, dat die het meeste last van hebben met groei+fitness.

maar..
melk helpt niet! helpt alleen bij baby's en peuters. Je moet gewoon als een normale puber gewoon 8.5 uur slapen, bij sommige mensen is dit anders, maar in het algemeen 8.5 uur. Met gezond eten, gewoon niet te veel troep eten, gewoon gezond leven. maximaal 1 keer in de 2 dagen vlees eten, niet meer want vlees duurt langer dan 24 uur om te verteren.

succes voor de rest!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je nog jong bent en grotere spieren krijgt is het logisch dat deze spieren je groei remmen aangezien ze via pezen aan je botten vast zitten en wanneer deze verbinding dus minder soepel is,is groei minder.Of dit een groot verschil is durf ik niet te zeggen. Ik zou wachten tot je 21e, tot je niet meer groeit.
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je het hier op GV gelezen hebt...

http://www.goeievraag.nl/vraag/stopt-krachttraining-groei.83470

Gezond eten = 3x per dag een gewone goed samengestelde maaltijd en een paar keer een tussendoortje.
Dagelijks fruit.
Niet roken/geen of zeer met mate alcohol. Met mate energydrankjes. Water is oké. Op tijd naar bed, en dat is als je je 's morgens uitgerust voelt.

Je denkt er al over na. Dat is al prima.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Opdrukken, eigenlijk alles waarbij je alleen je
lichaam gebruikt en geen gewichten, kun je gerust
doen. Het wordt pas een probleem als je te vroeg
met zware gewichten gaat trainen.
Wanneer je in de groei bent zitten er op diverse
plaatsen in je lichaam groeischijven. Vanuit die
groeischijven groeien je botten, tot je "uit de groei"
bent. Belast je je lichaam te zwaar dan beschadig je
die groeischijven en stopt de groei. Gevolg: je blijft
klein. Bovendien zijn de botten van iemand in de
groei nog niet helemaal uitgehard. Door te zware
training kunnen er dan vervormingen ontstaan die
nooit meer weggaan.
Maar zolang je je geen gewichten gebruikt loop je
geen risico.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing