Striemen op mijn buik?

Soms heb ik van die rode striemen op mijn buik van het gebogen zitten, wat kan ik hier aan doen? (behalve niet meer gebogen zitten dat probeer ik al)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Niets, behalve rechtop zitten of staan. Misschien zou je ze weg kunnen masseren, maar het feit dat je gedurende het masseren rechtop moet zitten, heeft meer effect op de striemen dan de massage op zich.
Dus als je ze echt weg wilt krijgen, zul je toch moeten leren rechtop te zitten. De rode striemen op zich kunnen geen kwaad, maar het staat misschien niet zo mooi.

Om rechtop te leren zitten moet je rompstabiliteitsoefeningen doen, bijvoorbeeld: http://www.fysiotherapie-sweelinckplein.nl/gsp.dll?sid=102&pid=4&p_menuid=40
Of:
http://www.contest.nl/wm07-1-core%20stability.pdf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Raar antwoord mogelijk maar: AFVALLEN (of buikspier oefeningen doen)

volgens mij heb je hier meer last als je een vetlaagje op je buik hebt, dan zit er nl meer in de weg en drukt het meer als je gebogen zit, als je een "wasbordje" hebt moet je wel HEEL krom zitten voordat je echt plooien krijgt
amigo