Hoe maken kinderen hun ouders wijs dat ze "ziek" zijn?

Sommige kinderen uit mijn klas zeggen vaak moet je nep ziek zijn lekker een dagje vrij ik ben een heilig boontje die een geweten heeft dus ga dat niet doen maar hoe doen kinderen dat tegen hun ouders en wat zeggen ze dan koorts buikpijn? Hoe kan je zien of iemand nep ziek is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Een kind wat doet alsof ie nep ziek is kan meestal op de maandag al beginnen met de aankondiging, Hmm ik voel me niet echt geweldig vandaag k heb last van mijn keel en ik heb er ook een beetje hoofdpijn bij. Dinsdag dan begint ie weer over de zelfde klachten maar dan iets meer aangedikt. Oew mam ik voel me echt niet zo goed ik heb er bijna niet van kunnen slapen en ik had het veel warmer dan anders en mijn hoofd en keel doen nog steeds zeer.
Hij of zij gaat dan wel gewoon naar school maar komt daarna ook weer met de zelfde nep klachten thuis dat ie keel pijn heeft en duizelig is en buikpijn zegt te hebben.En als ie dat woensdags zegt te hebben en dat ie zich nu toch echt te ziek voelt om naar school te gaan dan, wil dat er bij de meeste moeders wel in, dat haar kind inderdaad een beetje grieperig is. En als zo,n kind dat nog niet vaker heeft gedaan, dan wordt ie inderdaad wel geloofd. Maar maakt zo,n kind er wekelijks of meerdere keren per maand misbruik van dan zal er vast wel snel een keertje een belletje gaan rinkelen bij moeders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zo werkt idd het beste
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt helemaal zo doe ik Het ook stel ik heb een proefwerk over 2 dagen begin ik morgenochtend al met klachten en zo maar door
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Btw niet te vaak doen hè ;)

Andere antwoorden (6)

Als een kind overdrijft weet je al zeker dat het nep is, ziet hij er wit uit, zijn ze warm, allemaal van dat soort symptonen kun je checken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal als je denkt dat je ziek ben ofzo ga je er ook zo uitzien.... En het lich ook aan je ouders.....
Want niet alle ouders kunnen dat zij maar ook veel wel en sommigge ouders zijn heel soft en de andere niet wat ook help is om heel laat te slapen dan zie je er heel moe/ ziek uit...... En natuurlijk zeggeen. Van mam ik ga alvast naar bed een half uur eerder ofzo fan denkt je ma ook van hij voelt zich egt niet lekker en er zijn nog wel heeeel veel dingen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
No problem :3
Allemaal komedie van de kids... en vaak denken ouders: laat maar. En gaan naar hun werk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sloom, doen wankelig lopen als je denkt Dat. je ziek bent ga je je ook zo voelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een poosje een rauwe ui onder je oksel houdt, trek je wit weg. Ik denk dat dat wel helpt om je ouders te overtuigen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal als er op een dag veel proefwerken zijn zul je zien dat er een aantal kinderen zich ineens niet lekker voelen. Mijn ervaring.