Ruikt je adem hetzelfde als dat je je hand likt en het dan laat opdrogen?

Of zit daar een verschil in?

Toegevoegd na 26 minuten:
En hoe moet je het anders ruiken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (5)

nee je adem ruikt niet naar opgedroogd speeksel.
als je wil weten hoe je uit je mond ruikt pak je een plastic zakje en daarmee moet je zegmaar tussen 2 kiezen 1x flossen. dan aan het zakje ruiken. lol
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat is anders. Wat je volgens mij het beste kan doen is in je handen uitademen en dan zo snel mogelijk ruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt niet, wanneer je uitademt ruik je minder sterk de geur van wat je het laatst hebt gehad.eigenlijk zou je dus in twee zakjes moeten ademen en je zus/broer/vader/moeder laten ruiken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De uitgeademde lucht komt voor het grootste deel uit de longen. Alle gassen en dampen die door de longen uitgeademd worden bepalen samen methet speeksel de geur van de adem. Als je speeksel laat opdrogen zullen de vluchtige bestanddelen uit het speeksel snel verdwenen zijn, en alleen de minder vluchtige delen overblijven.
Als je bijvoorbeeld flink gedronken hebt zal je adem naar alcohol ruiken, maar opgedroogd speeksel niet, zeker niet als je de geur hebt verdoezeld door een pepermuntje te eten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat ruikt toch anders. Bovendien heb je misschien ook nog een geur aan je handen zitten( denk hierbij aan zeep of dagcreme of wat dan ook) wat de boel kan camoufleren of anders kan laten ruiken.