Ga ik op deze manier afvallen?

IK ben inmiddels 16 kilo afgevallen. Ik moet nog 12 kilo afvallen en dan heb ik een bmi van 22.

Ik ben afgevallen door gezond te eten, geen dieet.

Beweging heb ik nooit gedaan, het is gewoon niet mijn ding. Ben heel lui. Soms is op een dag mijn enige beweging heen en terug lopen naar de supermarkt 5 minuten verderop.

Mijn vraag is ga ik afvallen als ik nu precies hetzelfde blijf eten en erbij ga sporten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed gedaan !
echt knap dat je het hebt volgegehouden
Kimath
12 jaar geleden
Je bent al een heel eind, goed bezig :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In hoeveel tijd ben je die 16 kilo's kwijtgeraakt? En goed gedaan, top. Ga zo door!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Yupper: Lol!

Het beste antwoord

Deze ervaringsdeskundige kan je vertellen dat je inderdaad makkelijker en meer afvalt als je er ook bij kan sporten.

Drie jaar geleden ben ik in totaal 30 kilo afgevallen in ongeveer een jaar tijd. Door inderdaad op mijn calorieën te letten, maar vooral ook door erbij te gaan sporten.
Het sporten zorgde ervoor dat ik mijn dieet makkelijker vol hield, want als ik een uur heel hard gesport had, mocht ik ook weer ietsje extra eten.
Dus als ik een feestje had, dan ging ik die dag even heel hard sporten en dan kon ik 's avonds ook gewoon een keer een handje chips pakken zonder direct een kilo aan te komen (terwijl ik voor het lijnen al aankwam van het kijken naar een reep chocola).

Je bent heel mooi en goed bezig en je zult merken dat als je het sporten even doorzet je het ook echt leuk gaat vinden.
Ik heb ook wel eens dagen dat ik geen zin heb om te sporten, maar toch ga en na afloop voel je je dan zo lekker en fit...

Succes. 't Gaat je vast lukken. Zorg voor een sport die je ook leuk vind, dan gaat het nog makkelijker.
(of nog erger: schrijf je in voor een 1/8e triatlon. Mocht je per ongeluk worden ingeloot, dan heb je een flinke stok achter de deur om ook echt hard te gaan sporten).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Jazeker! en je wordt er ook nog lekker fit en strak van!

Petje af trouwens voor deze mooie prestatie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je gezond gaat eten, en daarnaast goed gaat sporten val je inderdaad af (onder normale omstandigheden).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, de kans is groot. Maar je moet wel genoeg sporten. Tien minuten wandelen zet heel weinig zoden aan de dijk. Een uur hardlopen kun je pas na een jaar trainen (of je rent jezelf zo een blessure in), en scheelt dan 500kcal. Pas wel op met "gezond eten", niet iedereen verstaat daar hetzelfde onder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja natuurlijk ga je dan afvallen. Maar dan niet inplaats van 5 minuten naar de supermarkt nog een extra rondje om de supermarkt, welke dan 10 minuten duurt

Als jij drie keer in de week intensief gaat sporten en je eet hetzelfde dan val je af. Je zegt dat je gezond eet dus ik neem aan dat je de normale calorieen die een mens nodig heeft wel neemt.
Best is pump twee keer in de week en daarna een uur conditietraining.
Een mens word idd lui als ie niks doet. En dat word alleen maar erger dat lui worden.

Dus aan de bak zou ik zeggen.

Goed van je dat je gezond eet en op die manier 16 kilo bent afgevallen. Voel je wel lekker bij he? heb je ook minder te sjouwen en dat is makkelijk als je lui bent;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha dat kan ook idd Maar dan hardlopen.
Doe sit ups. Daar krijg je een platte strakke buik van. En je valt af. Voor je gaat slapen tot je niet meer kan. En als je wakker word tot je niet meer kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan zijn dat je nu nog wat blijft afvallen, maar het zal trager gaan dan in het begin. Toen je nog op je oude gewicht was moest je veel meer kilo's meesleuren en verbruikte je veel meer calorieën bij dezelfde activiteiten.
Je zal merken dat als je begint te sporten je niet enkel sneller afvalt, maar je lichaam ook strakker wordt. En je hoeft hier heus geen marathons voor te lopen, maar begin aan een leuke sport, zumba of spinning of eventueel een gevechtssport? Je krijgt er meteen een hoop zelfvertrouwen bij!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt eraan hoe je gaat sporten. Als je kracht training gaat doen of fitness, dan ontwikkel jij je spieren en dat tikt dan ook aan.( ik bedoel dat spieren na mate ze dikker worden ook meer gaan wegen en dan val je dus niet af.)
Je kunt trouwens wel fitnessen en in plaats van spieren te ontwikkelen ,juist af kunt vallen maar dat zou ik dan als ik jou was onder begeleiding doen van een trainer. Ook kun je met je trainer samen een soort van dieet samenstellen zodat je op de juiste manier en gezond af valt en toch lekker kunt eten zonder honger te hebben.