Hoe komt het dat je, als je leest in de auto of bus, je snel misselijk wordt? En waarom niet iedereen?

Raakt je evenwichtsorgaan dan uit balans ofzo? En als dat zo is, waarom gebeurt dat dan niet bij iedereen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat komt doordat je je boek stil voor je houdt. Je ogen registreren dus dat je stil zit. Je evenwichtsorgaan zegt ondertussen tegen je hersenen dat je wel beweegt, het registreert namelijk alle hobbels en gaten. Je evenwichtsorgaan zegt dan dat je wel beweegt. Hierdoor krijg je twee tegenstrijdige signalen binnen en dat zorgt voor misselijkheid.

Waarom dat persoon verschilt, komt doordat de een daar beter tegen kan dan de ander. Bovendien kun je dit ook trainen door vaak in de auto of in de bus te lezen.