Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke spieren gebruik je bij armpje drukken?

Ik vroeg me af welke spieren je nou gebruikt bij armpje drukken, ik zie er namelijk helemaal niet bepaald breed uit ofzo maar ik versla iedereen uit mijn klas met armpje drukken zelfs mensen die 2x zo breed als mij zijn. Volgens mij zijn het vooral de schouderspieren en polsspieren, maar ik weet het niet zeker...
Wie kan mij uitleggen of je echt sterk moet zijn voor armpje drukken, of is het gewoon een kwestie van ''onder de knie hebben''? En welke spieren gebruik ik erbij?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Het ligt ook aan hoe je elleboog is. Sommige mensen hebben een puntige elleboog en dan maakt het niet uit hoe sterk je bent, dan doet dat soms teveel pijn.
Ik denk dat je ook je triceps gebruikt bij het tegenhouden maar vooral je biceps, schouders en je onderarm t/m je pols.

Er zijn wel trucjes maar over het algemeen als alles eerlijk gaat wint de sterkste. Uiteraard draait het om kracht, maar die moet je verdelen zodat je niet ineens stuk gaat. Zo doe ik het altijd. Ik ga een stukje vooruit en laat dan de ander even duwen. Die hou ik in het midden constant tegen, ik maak hem moe en dan laat ik hem een stukje winnen en dan klap ik plots zijn kant op tot de helft en houd hem daar vast. Beetje tactisch dus ook

Je hoeft niet sterk te zijn om armpje te drukken maar om te winnen uiteraard wel sterker dan de ander. En anders slimmer met je kracht omgaan. Maar de sterkste wint meestal wel. Armpje drukken heeft niets te maken met breed zijn. Kijk maar naar die vent in die aflevering van superhuman. die is helemaal niet zo heel breed maar buigt wel een baco om en houd de 600 kilo tegen van een wegtrekkende motor met een touw. Ik bedoel maar
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

voorarm en bicep
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je gebruikt ook nog je borstspieren, als je er op let merk je wel dat daar ook druk op staat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
breedte en grootte heeft niks, maar dan totaal NIKS met kracht te maken. je ziet heel vaak van die pipos met armen dikker dan mijn borstkas, maar ze huilen bij wijze van spreken als ze een klap krijgen. massa staat niet gelijk kracht of conditie, dus dat je beter bent dan andere "grote" gozers in je klas is niet gek.

en bij armpje drukken gebruik je voornamelijk je voorarm en biceps + borst en trapezius voor de zijdelinge beweging :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing