Hoe kan ik me niet druk maken over zijn opmerkingen?

Een tijdje geleden is het uitgegaan tussen mijn vriend en mij.
We waren best een tijdje samen, iets meer dan een jaar, en telkens als hij nu een opmerking tegen me maakt lijken ze kwetsend.
Ik heb een nieuwe vriend en ben heel blij met hem, maar wanneer mijn ex zo'n opmerking maakt dan voel ik me gekwetst en heb ik hem daarna nog een week in mijn hoofd.
Ik weet ook dat hij ze kwetsend bedoelt en ik ben iemand die me nooit wat van dat soort dingen aantrekt en altijd wel een sterke opmerking terug weet te maken, behalve bij hem.
Weet iemand hoe ik kan stoppen me door hem te laten kwetsen of in elk geval dat ik weer een sterke opmerking weet terug te maken en hem snel uit mijn hoofd kan zetten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Hij is er duidelijk nog veel minder over heen dan jij, en dat kan hij niet uitstaan, denk ik.
Jij hebt je leven weer heel fijn op de rails met je nieuwe vriend, en je bent blij, dus dat straal je uit.
Je ex ziet dat : hij kent je natuurlijk beter dan een doorsnee-mens, en als hij dus een beetje kan regenen op je parade, dóét hij dat - als een kleuter, die het zandkasteel van een ander kind kapot trapt, of met spelden ballonnetjes laat knappen.

Wees als een eend, en laat de opmerkingen als druppels van je veren glijden....grijns hem welwillend toe, of vraag belangstellend hoe het nu écht met hem gaat - als een volwassene, en niet als een kind dat bezeerd wordt door een rotopmerking. Ga er gewoon boven staan : geef hem niet het recht jouw humeur te beïnvloeden.
Het is uit en over en voorbij, en daar zal hij zich uiteindelijk ook bij neer gaan leggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je wel!
ook dat met de eens vind ik erg mooi bedacht (: en nog kloppend ook (:

Andere antwoorden (6)

Zeggen: Oh ja, nu weet ik weer waarom het niks tussen ons is geworden... Bedankt voor het herinneren!

Toegevoegd na 4 minuten:
En als je echt van me hield had je me gelukkig gemaakt, je bewijst alleen maar dat je dat niet kan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het probleem is: zijn opmerkingen zijn niet duidelijk kwetsend, dus dan zou hij denken: Ha het is gelukt.
Zo'n opmerking maakt hem vooral blij :(
Maar wel bedankt en het is ook een goede reactie :) +
Het is gewoon een verkeerde jongen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als dat het geval is moet je hem net zolang negeren totdat hij wel een echt duidelijk kwetsende opmerking maakt. Als je op de andere opmerkingen ingaat weet hij precies hoe jij je voelt, en kan hij daarop inspelen. Wat dan weer zo'n negatieve wisselwerking gaat krijgen, en dat wil hij wel, want dan heeft ie je aandacht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je voor de tips :)
Ik denk inderdaad dat negeren een van de beste oplossingen is :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plus antwoord vooral:" bedankt voor het herinneren ". Zit humor in en dat is altijd heel sterk.!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo te horen heeft je Ex nog geen vriendin. Anders zou hij zich niet zo op jou focussen. Maar let wel op dat als je je zo bezig houdt met je ex, dit ten koste kan gaan van je huidige relatie. Niemand vind het fijn om een relatie met iemand te hebben die steeds bezig is met een ex. Tenzij je dus ook echt laat zien dat je op een verstandige manier de band aan het afbouwen bent, en het ook werkt. Je ex weet hoeveel invloed het op je relatie kan hebben als je steeds weer op hem reageert. D Dus zal hij dat ook expres doen.
Je huidige vriend kan zich dan geïrriteerd gaan gedragen waardoor je je onprettig bij hem voelt en onbewust steeds meer afstand van hem neemt, en je relatie steeds slechter wordt.
Uiteindelijk raak je dus dankzij je ex je vriend kwijt, en is hij gelukkig omdat hij voelt hoeveel macht hij eigenlijk over jou heeft. Kijk dus uit met exen.
Ze zeggen niet voor niets dat je een relatie eerst moet afsluiten voordat je een nieuwe begint. Als je er niet mee om kan gaan, en hij er kinderachtig mee omgaat, dan moet je gewoon zoveel mogelijk afstand van nemen, en hopen dat hij snel een vriendin vind zodat hij jou met rust laat.
je moet hem zo haten dat je uitbarst en dan flap je alles eruit wat je wou zeggen. dan houdt hij ook gelijk op en komt hij niet meer in je buurt. dan kan ook negatief werken. of je zegt dat hij ermee moet stoppen of je negeert het gewoon. want je hoeft niet persé wat terug te zeggen hoor ;).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Negeren is misschien wel een goed idee :)
Het idee alleen dat ik niks terugzeg is zo vreemd, aangezien ik bijna altijd wat terug zeg :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat nieuws proberen kan geen kwaad;)
als hij probeert je aand8 te zoeken als je hem negeert dat betekent dat hij nog geïnteresseerd in je is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind haten waardeloos. Betekent dat hij nog macht heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke daar heb je gelijk in, maar het is misschien ook beter als niet alles in één keer eruit flapt, kan echt keihard aankomen.
Je moet gewoon een keer keihard schelden op hem XD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doet hem niet zoveel denk ik.
En ik ben niet echt iemand die graag scheldt, ik maak gewoon botte opmerkingen.
Maar bedankt voor de reactie :)
Iedere opmerking van hem beantwoorden met "oké"..en je dan omdraaien en weglopen. Zo heeft hij geen lol meer. Niet reageren verder, niet verdrietig kijken en ZEKER geen energie meer in stoppen. Zolang het je raakt, heb je hem nog niet helemaal losgelaten.

Wees blij met je huidige vriend, zet daar die loser in gedachten naast en complimenteer jezelf dat je nog op tijd van hem af bent...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt heel erg hippie achtig maar het werkt wel: LET THE ANGER GET OUTTTT! Gewoon tegen hem zeggen dat hij zijn bek eens een keer moet houden.
Hij denkt jou de grond in te kunnen boren met zijn opmerkingen, maar je moet laten zien dat je niet zo kwetsbaar bent als je (misschien) lijkt tegenover hem. Gewoon flippen en hem terecht wijzen!
Het klinkt ook heel kinderachtig, I know. Maar het lucht op, geloof me =)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha ik hou van de hippiecultuur dus dat is top!
bedankt voor je reactie :) +
maak "onschuldige" opmerkingen, zo dat zijn zelfvertrouwen een beetje achteruit gaat. bijv:

- ik heb ruzzie met mijn buren :-(. ze komen al twee weken elke avond langs om te klagen dat ik te hard kreun sinds ik een nieuwe vriend heb...

beetje gemeen natuurlijk, maar wat wil je? als hij begint te huilen, dan mag je hem troosten door te zeggen dat ze de laatste twee dagen niet zijn geweest. oordoppen waren in de aanbieding >:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahaha die is wel leuk :p