Gaat hier net een klant het kantoor uit en die had me toch een zweetlucht bij zich! Brengt me weer op een vraag: waarom stinkt zweet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Zweten is een mechanisme van het lichaam om het lichaam af te laten koelen en tevens om afvalstoffen uit het lichaam te verwijderen. Zodra iemand zweet komen dus ook de afvalstoffen vrij en dat ruik je. Hoe meer afvalstoffen iemand heeft en hoe meer iemand zweet, des te meer wij iemand vinden stinken. Daarom gaat met ook naar de sauna om te ontgiften.
Een persoon die ubergezond leeft en weinig afvalstoffen heeft ruik je ook nauwelijks tegenover iemand die niet zo gezond leeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De geur van zweet hangt van een aantal dingen af, waaronder de hoeveelheid zweetklieren en de zuurgraad van de huid. Maar ook de bacteriën die op het zweet afkomen zijn van invloed op de geur. Vers zweet stinkt nog niet bij het verlaten van het lichaam. De bacteriën die er later opkomen, veroorzaken de nare lucht.

De vieze zweetgeur wordt vaak verborgen door het gebruik van deorollers en deodorant. Dat is zeker niet iets van de laatste jaren. Al in de tijd van de Romeinen smeerde men zich in met een mengsel van houtskool en geitenvet. In de 19e eeuw gebruikten artsen een kalkoplossing om de zweetgeur te verbergen. In 1888 verscheen in Amerika het eerste deodorantmerk. Sindsdien gebruiken mensen dagelijks de spuitbussen of rollers om zichzelf een fris geurtje te geven. In Nederland gebruikt zo’n 80 % van alle inwoners dagelijks deodorant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zweet stinkt pas als het al eens een keer is opgedroogd en dan weer nat wordt. Ook stinken sommige mensen naar het eten wat ze gegeten hebben (knoflook e.d.). Zweetlucht zit ook vaak in kleding die niet al te vaak gewassen wordt. als iemand dan gaat zweten gaat de kleding stinken en berg je dan maar. Gelukkig is er voor iedereen wel een deodorant te vinden waar ie niet allergisch voor is. Maar waarom gebruiken ze die dan niet wat meer? soms ruik ik in de winkel iedereen waar ik langsloop, bah.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
combinatie van bacterien met vocht.