Heb je ooit gehoord van flauw"vallen" tijdens je slaap.. ?

Kan dat wel of niet? Merk je dus niets van dus zou zomaar gevaarlijk kunnen zijn toch?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Ja, onderzoek wijst uit dat kan voorkomen bij mensen met een epileptische afwijking. Niet gevaarlijk, maar zo te lezen zijn symptomen onzindelijkheid in bed, lijkt me geen pretje.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als ik het goed heb, val je flauw wanneer je niet genoeg zuurstof in je hersenen meer krijgt en je lichaam dit dan als natuurlijke reactie geeft omdat het niet langer op z'n benen kan blijven staan hierdoor.
In je slaap is alles tot rust; je staat dan al niet op je benen, dus kan dit denk ik niet voorkomen.

Wanneer het tijdens je slaap niet goed met je lichaam zal gaan, zal je trouwens ook wel vanzelf wakker worden.