Duizeligheid, en angst tot flauwvallen

Elke keer als ik op sta wordt het heel wazig, ik moet me vastgrijpen om niet weg te zakken, ik heb dit gewoon in het dagelijks leven, maar ook als ik ongesteld ben, dan voel ik me zo zwak, en als ik dan opsta heb ik bijna geen kans.

ik ben heel bang dat ik flauw ga vallen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het ook altijd. Ik blijf dan even staan en dan trekken de zwarte plekken en duizelingen vanzelf weg. Dan gaat het wel weer goed.
Kimath
12 jaar geleden
eet je wel genoeg?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga naar je vader of moeder of verzorger en meldt deze klachten, die maken dan een afspraak voor je bij de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo te horen eet je te weinig en wordt je bloedsuiker te laag. Toevallig ook last van hartkloppingen ?

Antwoorden (9)

Dit kan komen door een lage bloeddruk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar 1 antwoord mogelijk, direct afspraak maken met de dokter
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit kan inderdaad komen door een lage bloeddruk. Maar als ik jou was, zou ik wel langs de dokter gaan om daar iets aan te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent 14 jaar!!!

Heb jij geen ouders?

Heb je dit met je moeder besproken?
En wat zegt die er van?

Vraag of een van je ouders mee gaat naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroeg ik me ook af :-/
ik moet zeggen dat ik het herkenbaar vind, maar ik heb het minder erg.
wat bij mij helpt is een suiker klontje eten, klinkt heel gek, maar werkt wel.
maar zoals de anderen ook al zeiden, ik zou geen suiker klontjes eten maar naar de dokter gaan.
sterkte in elk geval en ik hoop dat je niet flauwvalt, want dat is al helemaal vervelend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn huisarts zei, toen ik kwam voor duizeligheid, dat veel jongeren een (te) lage bloeddruk hebben, dat kan het dus zijn en daar zal je vanzelf overheen groeien. Toch kan je het beste gewoon naar de huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad even naar de huisarts gaan. Het is niks ernstigs. Alleen vervelend. Hij zal wel even bloed willen prikken om te kijken of het bloedarmoede is. Dan heb je te weinig rode bloedlichaampjes, waardoor je minder goed zuurstof kunt transporteren door je lijf. Je krijgt dan simpele medicijnen of eetadviezen en dan voel je je weer lekker. En als het dat niet is, dan zal het lage bloeddruk zijn, en dan moet je gewoon leren om wat rustiger op te staan. En er niet van in paniek te raken. Succes! Niet bang zijn hoor, vragen zijn er om te stellen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien een lage bloeddruk, of B12 of ijzer te kort. Je bloeddruk kan de huisarts testen, voor die andere dingen schrijft hij een verwijsbrief naar ergens waar je kunt bloedprikken. Gewoon even met je ouders over hebben en dan naar de huisarts gaan.