is er een kans dat bij een vrouw van 48 een gebroken heup weer hersteld?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja hoor, met een operatie kan ze snel herstellen. Lees er hieronder alles over op de website van een bekende orthopedist in België.

Bronnen:
http://www.mortele.info/patienteninfo/heup...

Ja hoor mijn oma brak haar heup op haar 68 ste en is daar weer volledig van hersteld. Zal er wel aan liggen hoe de heup gebroken is.

Ja dat is allemaal te repareren.

Dat ligt aan allerlei lichamelijke factoren, over het algemeen zal het gewoon herstellen, alleen naarmate de jaren vorderen zal het wat minder snel gaan. Eigenlijk is hier geen kans op te geven. Het ligt aan haar eigen gezondheid hoe snel dat zal gebeuren. Toegevoegd na 31 seconden: kans = antwoord ...

48 jaar, dat is nog jong! Alle vertrouwen in een goede afloop en op volledig herstel! Dit probleem van slechte heupgenezing, speelt zich vooral af bij ouderen, 80 plussers.

Die kans is er zeker,je doet net alsof 48 hoogbejaard is en trouwens zelfs op hoogbejaarde leeftijd kan een gebroken heup herstellen hoor.Ik ben zelf 44 en heb osteoporose en mede daardoor,maar ook omdat ik nog over een suikerkorrel struikel,al twee keer een heup gebroken.Beide keren liep ik binnen 2 weken alweer,dus zelfs met botten die nog het meest weghebben van een Bros reep,is de kans op genezing aanwezig,laat staan bij gezonde botten.

Het bot van de heupkop ontvangt zuurstof en voeding door kleine bloedvaatjes die door de heup van lager teruglopen naar de heupkop. Als de breuk tussen de plek zit waar deze vaatjes het bot binnenkomen en de heupkop zelf, dan is er een grote kans dat de heupkop zal afsterven, en dus vervangen moet worden door een kunstheup. Gewoonlijk treedt dit soort breuken op bij ouderen (70 jr en ouder) maar het is niet uitgesloten dat het bij jongere mensen kan voorkomen. Bij jongere mensen is het bot nog steviger, het geweld dat de breuk veroorzaakt zwaarder en de plaats van de breuk anders, waardoor bij jongere mensen gewoonlijk de heup gered kan worden. Meestal wordt de heup weer vastgezet met pennen en schroeven of een soortgelijke operatie. Volledig hetstel (behalve dan het operatie-litteken) is dan zeer goed mogelijk. De chirurg of orthopeed kan aan de foto's zien welk soort breuk het is en de juiste behandeling instellen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100