In Nederland zijn volgens de CBS Doodsoorzakenstatistiek
in de periode 2005 t/m 2008
13.228 vrouwen aan borstkanker overleden. Dat is jaarlijks gemiddeld 3.307 sterfgevallen (ongeveer 3,61 sterfgevallen per 10.000 vrouwen per jaar).
Borstkanker is de meest voorkomende vorm van kanker waaraan vrouwen in Nederland overlijden. Voor meer informatie over borstkanker http://www.nationaalkompas.nl/gezondheid-en-ziekte/ziekten-en-aandoeningen/kanker/borstkanker

CBS Doodsoorzakenstatistiek =
Gegevens omtrent de doodsoorzaken van alle in Nederlandse bevolkingsregisters ingeschreven overledenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo... dat is eigenlijk wel heel erg veel...
ik spreek liever op europees vlak
in europa zijn er ongeveer 160.000 vrouwen die brostkanker hebben 70% van hun is na 5 jaar wel nog spring levend dus de overige 30% zijn overleden dat zijn dus 48000 mensen elk jaar in europa die sterven aan borstkanker.

Ook mannen kunnen borskanker krijgen maar die cijfers heb ik niet die zijn ook zeer laag 1 op de 100.000 mannen krijgen borst kanker meer weet ik niet echt van mannen.

Groeten Ritchie