zoals al eerder gezegd werd, staat er 6 weken voor het herstel. Het kan goed zijn dat je jezelf na twee weken alweer fit voelt, maar bedenk dan dat je toch een behoorlijke operatie achter de rug hebt waar je lichaam écht van moet herstellen. Het risico als je te hard van stapel loopt is dat je er achteraf misschien weer meer last van krijgt en vervolgens nog langer moet herstellen. Daarnaast geeft je lijf je ook signalen als je een stapje te snel gaat, dus als jij denkt dat je best een paar boodschappen kunt gaan doen en je bent daarna doodmoe, dan probeer je dat een week later maar nog eens een keer. Da's lastig, maar het is nou even zo. Dus mijn advies, neem rustig de tijd om goed op te knappen, daar pluk je later de vruchten van. 6 weken lijkt een hele lange tijd, maar op een mensenleven is het ook weer zo achter de rug!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er wordt standaard zes weken rust voorgeschreven, maar dat is dus 'standaard'. Bij de een zal het genezingsproces vlotter verlopen dan bij de ander. Wanneer je weer van alles kunt doen, kun jij (en je arts) alleen zelf bepalen.
Je kunt de vraag beter neerleggen bij een speciaal forum dat zich daar mee bezighoudt, zoals bijgaande link.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik deed alles weer na 4 weken maar ik ben een doordouwer en houd niet van niks doen..later is me dat opgebroken want heb langer thuis gezeten dan nodig.. ik zou me maar braaf aan die minimale 6 weken houden..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6 weken staat ervoor, net als na een keizersnee. Van buiten lijkt soms alles in orde maar van binnen is de wond groter, bij het te vroeg te zwaar gaan tillen, bestaat de kans dat je banden verrekt of erger. Daardoor kan de boel van binnen verzakken waardoor je later ook nog problemen kunt krijgen met je blaas. En als je je na 6 weken nog niet goed voelt, langs je arts en vragen.