Klopt het dat magnesium pillen/poeder kramp in je benen kan voorkomen ?

Of is dat een fabel? Magnesium is toch geen natuurlijk product of wel? Wat doet het dan met de rest van je lichaam?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dag Congoleo, Ik heb even naar de antwoorden gekeken die gegeven zijn en even onder vitaminen info welke classe1306 aangeeft. Maar ik mis nog een voedingsmiddel waar volgens mijn boekje, gids voor gezonde voeding veel magnesium in zit en dat is de vijg. Deze mineralen zitten volgens mijn boekje in de vijg: Kalium,calcium,ijzer, mangaan, en zeer veel magnesium, fosfor en zwavel. Als je last heb van kramp in je benen dan wens ik je beterschap!

magnesium is een soort mineraal wat de zenuwwerking beinvloed, misschien kun je voedingsmiddelen vinden waar veel magnesium inzit http://www.vitamine-info.nl/mineralen/magnesium

Volgens mij is het nemen van magnesium geen 'standaard' oplossing om kramp te voorkomen. Als je heel vaak last van kramp hebt kan een huisarts wel onderzoeken of je er een tekort aan hebt en als dat het geval is kan je het inderdaad aanvullen, waardoor je waarschijnlijk minder vaak kramp krijgt. Om kramp te voorkomen zal ik er als ik jou was in ieder geval voor zorgen dat je voldoende water drinkt. Op deze site, zie bron, staan 25 vragen over kramp en jouw vraag komt er ook min of meer aan bod.

Bronnen:
http://www.blessure-aanwijzer.nl/DaviWB/Pa...

Ja, dat klopt - tenminste, als de kramp wordt veroorzaakt door een magnesiumtekort. Magnesium is een natuurlijk product. Het komt overal in voor, maar in veel producten in zulke geringe hoeveelheden dat het geen naam mag hebben. In andere producten komt verhoudingsgewijs meer magnesium voor. Ik heb er zelf geen last van, dus ik zou zo niet weten in welke producten relatief veel magnesium voorkomt. Een paar andere antwoorden bevatten al links waar je te rade kunt gaan. Als je lichaam te weinig magnesium heeft, kan dat leiden tot krampen, vooral in de benen. Je kunt dan aanvullen door producten te eten die veel magnesium bevatten. Als dat niet helpt, kun je zonder gevaar magnesiumtabletten nemen. Doe dat wel in overleg met een arts, om te voorkomen dat je een overdosis krijgt die je nieren op den duur beschadigt. Nog een reden om een arts te raadplegen is dat beenkramp meer oorzaken kan hebben dan alleen een magnesiumtekort; als jouw krampen een andere oorzaak hebben, heeft het slikken van magnesium geen zin.

Hoi, Ik kan niet zeggen dat magnesium helpt tegen kramp in je benen, maar wat ik wel kan zeggen is dat ik voorheen ook heel erg veel last had van kramp en ik heb me laten testen bij een osteopaat en daar kwam uit dat ik teveel aan suikers en eiwitten binnen kreeg, dus dat gemindert en heb nu nergens geen last meer van. Misschien dat je hier iets aan hebt. Grt Tries

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100