Als je eeen paar weken in een ziekenhuis moet liggen voor een ernstige aandoening hoe kan je best vermaken?

Ik heb alvleesklierontsteking en heb saaie dagen smorgens opfrissen en ontbijt dan beetje tv daarna lopen over afdeling hier en daar gesprekjes. en dan lunch smiddags tv kijken maar meestal is er niets op tv of een boek lezen. Wat doen jullie om de verveling tegen te gaan. smiddags bezoek.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sterkte! 't Is inderdaad geen kleinigheidje. Blijf lekker actief op GV, zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beterschap! Het wordt inderdaad erg saai tegen de tijd dat je fit genoeg bent om rond te lopen maar nog te ziek om naar huis te mogen :/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms mag iemand die mag lopen ook naar buiten, als je dat vraagt, in de tuin (?!) of de directe omgeving van het zkh. Daar een krantje lezen en mensen kijken alsof je op een terrasje zit. Het weer is er wel goed voor.

Antwoorden (13)

Misschien kun je kaarten gaan maken. Er zijn meer mannen die kaarten maken en het kan ook heel goed liggend gedaan worden. Op internet kun je diverse kaartenmaak-sites vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Filmmarathon, Games, puzzels, boeken schrijven en tekenen zijn maar een paar dingen die je, als je het leuk vind, de hele dag kan doen zonder te bewegen. Ik heb zelf een iPod, en dat is echt iets waarmee ik de hele dag bezig kan zijn. Nu zit ik bijvoorbeeld al een uur of 4 met een korte pauze om te eten. Toen ik zelf twee weken in het ziekenhuis lag heb ik geprobeert om de hele bijbel door te lezen. Ik kwam maar tot 1 kronieken. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt boeken lezen, puzzels maken, tv kijken, tijdschrijven en de krant lezen
ronron1212
12 jaar geleden
achter de zusters aan zitten...lol kan ook...
ja of andere patienten die er liggen gezelschap gaan houden, een sociaal praatje maken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er komen mensen rond met boeken van de ziekenhuis bieb.

Je kunt je MP3 volzetten met je favo muziek

Verzamel bij vrienden en kennissen leuke tijdschriften om daar te lezen

Ga gedichten/verhalen schrijven

Ga een schriftelijke cursus doen

Ga je levensgeschiedenis op je laptop zetten. Leuk voor later

Succes straks en ik wens je alvast een spoedige genezing!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ooit eens gedacht aan een gratis bijbel cursus met jehovahs getuigen? Ze willen zeker ook aan je bed komen! Vraag maar via watchtower.org
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op forums zitten kan erg leuk zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gouden tip: koop een ipad! ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dure tip! :-p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
moet je het geld maar voor hebben.
Op GV:
vragen beantwoorden, stellen, reageren en leren ;-))
Heeeeel veel beterschap en sterkte!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is nog eens een goede tip, lieve Wendy! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;-) Dankje. Hoe gaat-ie met je?
Ga leren haken of breien.

http://www.ekudos.nl/artikel/6159/echte_mannen_breien

Toegevoegd na 1 minuut:
http://lemonlizzie.blogspot.com/2011/04/al-die-willen-haken-moeten-mannen-met.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga mediteren, dus de echte rust in jezelf zoeken. Nu doe je niks en brengt dat onrust. Wanneer je voldoende mediteert, verdwijnt die onrust en ervaar je rust. Komt je gezondheid ook ten goede.

En ik geef gelijk toe, alle begin is lastig! De zen-groeten en beterschap, puur :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik lig ook regematig in het ziekenhuis, wat ik dan doe ik neem mijn foto toestel mee en geef mij zelf een opdracht, om iets speciaals te foto graferen bv de leukste verplegster. Je blijft bezig, en je kan het nog spanend maken ook. He su6 en veel sterkte, nog een tip vraag verpleging om een klusje zijn ze vaak blij mee bv post voor patiente rond brengen krijg je nog contact met andere patenten ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laptop gebruiken als je er een hebt ...
Ik zit het gips en ik kan ook niks doen alleen maar TV kijken, lezen en computeren ...