Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom zou iemand denken dat hij elke dag dood gaat?

er zijn mensen die dit probleem hebben, ook iemand di eik ken en ik wee dat er iets is gebeurd waardoor maar ik vraag me gewoon af wat voor gebeurtenissen zoiets kunnen veroorzaken?

Toegevoegd na 17 uur:
ik wou er nog even bij zeggen ik vraag me af naar de redenen voor een trauma en niet speciefiek of het voort komt uit een trauma

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Of door depressiviteit, of door geestelijke labiliteit, of door een extreme angst.

Stel je bent je beide ouders kwijtgeraakt, dan kun je als kind denken dat jij nu vast ook wel heel snel dood zal gaan. Het zijn geen reële gedachten, want normaal gesproken wet je niet wanneer jouw laatste dag is. Wel dat de angst om dood te gaan de dagen dat je er nog bent, grondig kan verpesten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat kan worden veroorzaakt door een trauma in het verleden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal is dat heel erg moeilijk om te begrijpen als je er zelf geen last van hebt. Dat wordt veroorzaakt door trauma. Het gevoel dat je leven ineens heel fragiel is en bang bent om dood te gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding