Bestaat er een angst voor trappen aflopen?

Ik vind het echt heel eng om van een lange trap te moeten lopen. En zelfs bij een gewone trap krijg ik een soort kleine paniekaanval als ik er vlak boven sta. Eenmaal aan het aflopen gaat het weer gewoon goed. Bestaat hier een naam voor en wat zou ik eraan kunnen doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat heet Bathmofobie

Bronnen:
http://www.therapiehulp.nl/klacht/angst/fo...

Jazeker, dat herken ik helemaal. Heb er altijd al last van gehad, maar toen ik binnen korte tijd tweemaal van een trap gleed, was het helemaal erg. Dat is inmiddels jaren geleden, maar ik blijf altijd steun zoeken bij de leuning. Maar ik probeer het wel binnen de perken te houden door er niet al te veel aandacht aan te geven. Dus langzaam maar beter wordt het wel wat hanteerbaarder. Dat zou ik jou dus ook willen aanraden: erken het, schaam je er niet voor, maar laat je ook niet beheersen door je angsten.

+ want ik blijk er ook last van te hebben bij heel steile (rol)trappen. Ik vond de roltrappen van de metro in Parijs al een beetje eng, maar kreeg echt de zenuwen toen ik die in Budapest moest gebruiken. Die zijn pas echt eng.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100