Wat kun je doen tegen droge ogen? ( Met lenzen erin).

Hallo,

Ik heb momenteel last van droge ogen.

In het verleden heb ik al diverse zachte maand lenzen versleten. Van goedkope Etos lenzen tot de duurste lenzen die je op de markt kan krijgen. Maar het mocht niet baten.
De meeste zachte lenzen gingen binnen 1-3 weken
al stuk ( ze scheurden open), en de rest verdroeg ik niet.

Momenteel ben ik overgestapt naar harde lenzen.
Deze zijn speciaal gemaakt in een ziekenhuis.
Deze harde lenzen laten veel meer zuurstof door
dan zachte lenzen. En is het praktisch onmogelijk
om ze stuk te krijgen.

Maar toch heb ik nog steeds last van droge ogen.
Vooral als ik achter mijn pc zit krijg ik er veel last van.
Dan krijg ik last van wazig zicht ( minder scherpte), irritatie ,
en natuurlijk een droog gevoel in mijn ogen.
En zodra ik mijn harde lenzen vervang door mijn bril
is alles weer goed!

Ik heb ook diverse oogdruppels gehad. Van natuurlijke
oogdruppels als Weleda ( ogentroost) tot special
aangevraagde oogdruppels door de oog arts.
Maar dat mocht allemaal niet baten.

Dus wat kan ik nog doen tegen mijn droge ogen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Ook ik heb droge ogen...door reumamedicatie.... en ik draag lenzen. Ik begrijp je probleem volkomen... alle druppels en gels heb ik zo ongeveer uit geprobeerd. Sinds een paar weken gebruik ik Vaporeyes,dit mag je insprayen terwijl je je lenzen in hebt. Ik ben er heel tevreden over. Het is verkrijgbaar bij de apotheek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Komt de Vaporeyes in aanmerking voor een vergoeding
door de zorgverzekeraar?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat weet ik niet Raico,omdat ik op de Antillen woon. Als ik visite krijg nemen die telkens een aantal flesjes voor mij mee.Vraag het even na bij je zorgverzekeraar. Ik ben benieuwd, misschien kan ik hier dan iets regelen met mijn lokale verzekering.Laat even weten als je wilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
moet je dat dan geregeld in je ogen doen of 1 keer per dag?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hartelijk dank! Ik ga zeker gebruik maken van de Vaporeyes.

Andere antwoorden (6)

Met dit weer kun je niet voorkomen dat je droge ogen krijgt.
Ik heb altijd een klein flesje lenzenvloeistof bij me en zo eens per uur druppel ik in beide ogen even een druppeltje en dan kan ik er weer een uurtje tegenaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou je denk ik eerst eens goed moeten gaan afvragen of lenzen wel geschikt zijn voor je. Het beste kun je je oogspecialist hierover om raad vragen. Tijdelijk ongemak is te verhelpen door te druppelen met kunsttranen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga bewust veel knipperen met je ogen, daar blijven ze vochtiger door. Even in de wind fietsen levert bij mij al tranende ogen op. Verder een truc die ik van de opticien heb geleerd: een "luchtbrug" maken van je hand door die in komvorm schuin tussen je onderlip en omstebeurt de wenkbrauw boven het ene en boven het andere oog te plaatsen; als je dan blaast verfris je je oog zodat het minder droog aanvoelt.
Amadea
12 jaar geleden
je hebt al heel veel opties geprobeerd lees ik. Sommige ogen verdragen simpelweg geen lenzen. Misschien moet je langzamerhand aan dat idee gaan wennen, en eens naar leuke brilmontuurjtes gaan kijken. Heb je ook minder last van stof in de lucht, zoals de laatste tijd door stuifmeel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oog druppels van a vogel mag ook gebruikt worden voor mensen die lenzen dragen en werken perfect want ik heb ook last van droge ogen heb welis waar geen lenzen maar toch dus weet hoe vervelend het is maar de druppels werken perfect
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je ook wel eens van A. Vogel oogdruppels gebruikt? Die zijn namelijk geschikt voor lenzendragers.