Kan je het voelen aankomen dat je ongesteld word?

Krijg je bijvoorbeeld vaak buikpijn, eet je minder ofzoiets?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
30.9K

Antwoorden (9)

Ik heb zelf altijd een week van te voren ongelooflijk zin om te snoepen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
anneliez
13 jaar geleden
Ik ook, en als ik dan ongesteld werd, dacht ik iedere keer weer: "ow vandaar die zoete trek". Trapte er iedere maand weer in
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik altijd hahaha
Dat verschilt erg per vrouw. Ik kan het zeker voelen aankomen, ik krijg een aantal dagen van tevoren buikpijn, naarmate ik dichter bij mijn menstruatie kom duurt de pijn langer en wordt het erger. Ook voel ik me vaak erg neerslachtig en doen mijn borsten zeer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vlak voor de menstruatie schommelen de niveaus van oestrogeen en progesteron (de hormonen die door je lichaam razen en die verantwoordelijk zijn voor de vrouwelijke veranderingen) nogal. Dat zorgt ervoor dat vocht zicht ophoopt in je borsten, zodat die pijnlijk worden en zwaar aanvoelen.
Vlak voor en tijdens je menstruatie houdt je lichaam vaak wat meer vocht vast. Vanwege dit extra vocht voel je je vaak wat dikker of zijn je borsten gevoeliger. Het is ook heel gewoon om tijdens deze dagen wat aan te komen. Na je menstruatie raak je dat extra gewicht echter meteen weer kwijt. Probeer vlak voor en tijdens je menstruatie minder zout te eten. Zout bevordert namelijk het vasthouden van vocht.
Sommige vrouwen worden wat chagrijnig, gespannen of depressief in de dagen voor hun menstruatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
*SOMMIGE* vrouwen worden wat chagrijnig?! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sommigen ja, ik heb er zelf geen last van (anderen ook niet trouwens) :OP
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Kan het kloppen dat ik dit eerder heb gezien hahaha (wel goede info btw)
Ik had altijd een licht zeurende pijn in mn onderug vlak voordat ik ongesteld zou worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik krijg altijd hele erge buikpijn een paar uur ervoor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
minder eten? ik krijg een vreetkick, last in mijn onderrug, en mijn borsten zijn pijnlijk.

klinkt dramatisch misschien maar het beslist geen hell.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee klopt, altijd een vreetkick of rugpijn hebben is ook geen pretje. ook ik noem het geen hel.

het gaat niet ook niet over #altijd# last hebben van het een of ander maar (zie vraag) voelen aankomen je ongesteld #wordt# dus niet tijdens, en ook niet na of altijd. verder heb ik het over mijn eigen lijf als voorbeeld. weet niet wie dit min heeft gegeven, maar toelichting zou prettig zijn, of is je reactie een toelichting op de min?
Dat is relatief natuurlijk, iedereen reageert daar anders op.
Ik persoonlijk krijg meer honger, mijn tepels worden gevoeliger, en ik word een beetje lastig...;o)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kreeg voor ik de pil ging slikken een week tevoren al buikpijn en opvallend veel zin in vooral hartig eten. Twee dagen tevoren was ik een vulkaan: een zielige film en ik huilde en huilde; een op zich volkomen onschuldige opmerking en ik kon volledig uit m'n dak gaan als een feeks.
Toen ik ooit iedereen en alles op een dag voor m'n menstruatie zo ongeveer naar de maan gescholden had en daarna de rest van de dag 'ik ben zo zielig' in bed had doorgebracht, heb ik gek genoeg in geen jaren last meer gehad van menstruatiepijn noch van PMS.
Later kwam de menstruatiepijn terug en ben ik aan de pil gegaan, dat hielp.
Maar je kunt het voelen aankomen, en hoe je dat voelt is bij elke vrouw anders. De een heeft ineens vreselijk zin in chocola of wil ineens geen koffie meer. De ander heeft het kouder dan normaal of voelt zich juist een beetje koortsig.
Naarmate je langer/vaker ongesteld bent geweest, zul je die tekenen beter herkennen, en er ook beter mee om leren gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik krijg ongeveer 1 week voor de menstruatie vollere borsten (ik heb normaal een kleine B), die ontzettend pijn kunnen gaan doen. Als ik opsta, dan moet ik ze soms vasthouden, zo pijn kunnen ze doen. Op de dag van menstruatie soms erge buikpijn. Soms gevoel dat ik steeds moet plassen, alsof iets tegen blaas aandrukt.
Sommige vrouwen hebben erge hoofdpijn, misselijk, rugpijn, ellendig. Verschilt heel erg van vrouw tot vrouw. En gebruik van de pil kan er ook invloed op hebben.