Mensen die doof zijn hebben vaak een groter gehoorapparaatje dan mensen die slechthorend zijn. Daarnaast zijn er CI-dragers (die zijn geopereerd en hebben een kunstmatig slakkenhuis aangemeten gekregen), die vrij grote oorhangers hebben (ik bijvoorbeeld). Echter, het verschilt ook per model en fabrikant hoe groot een apparaatje is, maar het kleinste apparaatje past inderdaad in je oor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Die zijn er in veel verschillende vormen en maten, afhankelijk van je gehoorprobleem welke het beste bij jou past
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zijn tegenwoordig zo klein dat je ze in je oor passen en je ze dus niet ziet zitten. Kijk maar eens op onderstaande site.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zijn al heel lang zo klein,dat ze in je oor passen, maar helaas hebben ze niet de capaciteit van *achter het oor* toestellen. Dus als je gehoor slechter wordt heb je een hoortoestel nodig en dan kom je uit op een grotere.
Gehoorapparaten zijn er in veel maten, de kleinste past geheel in de gehoorgang, en moet er met een hulpstukje weer uitgehaald worden. Nadeel is wel dat er ook maar een heeel klein batterijtje in past, en je zal dus geregeld batterijen moeten wisselen (of misschien opladen, dat lijkt me logisch, maar ik weet niet of die er ook zijn) Ook zal de kwaliteit van het geluid noodzakelijkerwijze minder zijn dan die van de iets grotere apparaten, die achter het oor gedragen worden. Ook bijna niet zichtbaar(vooral niet bij haar dat over de oren valt....) In deze maat is het verwisselen van de batterijen niet zo'n priegelwerkje, en zijn er meer mogelijkheden voor instellingen en bediening van het apparaat. Uiteindelijk zal je in overleg met de audicien voor het apparaat kiezen dat voor jou het geschiktst is....