Korte tongriem, doet weer last...Wat aan te doen? Iemand ervaring met een operatie?

Ik ben 20 jaar en heb altijd al een korte tongriem gehad, mijn tongriem zit namelijk echt bijna tot aan mijn puntje, ik kan mijn tong daardoor ook niet recht vooruit uisteken zeg maar, wel omlaag (maar dat doet nu dus wel weer pijn....)
zelffs met eten heb ik er de laatste tijd weer last van. Dit komt omdat ik weer een relatie heb en dus ook veel zoen... haha ik merkt gewoon dat hij zeg maar veel 'uitrekt' en dat ik er last van heb de volgende dag met eten oid...ik vind dit erg vervelend want ik voel hem gewoon in mijn mond pijn doen terwijl ik soms niet eens iets doe. Ik heb even zitten googlen en kom bij een operatie, ik ben zelf ontzettend bang voor operaties of ingrepen dus het liefste zou ik het niet doen, maar ik ben bang dat er geen andere keus is want dit is ook niet fijn. Op jonge leeftijd blijkt de operatie niks voor te stellen en dit is zo beneden de 8jaar....daarna zou het soms met narcose moeten aangezien het een heftigere ingreep is omdat hij al veel meer is vastgegroeit...ik ben nu in dubio wat ik moet gaan doen, iemand ervaring met een korte tongriem en of een operatie...? of andere opties toevallig?

Toegevoegd na 17 minuten:
En wat zijn eventueel die consequenties van een operatie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Mijn dochter heeft het ook laten doen. Ik snap dat je er tegenop ziet, niemand gaat huppelend en juichend naar een ziekenhuis voor een operatie. Maar het heeft wel zin, en als je er nu last van hebt, weet je ook waarom je het beter niet zo kunt laten zitten.

Mijn dochter kan nu haar tong het verst uitsteken van de hele familie ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze was vijf. Als ik jou was, zou ik het laten doen, want je hebt er de rest van je leven plezier van, en maar 1 dagje last. Als je het uitstelt, hik je er alleen maar langer tegen aan.
Mijn moeder heeft dit laten doen toen ze 31 was.
Ze had er eerst ook altijd last van.
na de operatie had ze net zoveel pijn als ze normaal had, en dit was na een paar dagen over.
Ze zegt dat ze nooit spijt ervan heeft gehad, en dat ze nu lekker kan eten en dergelijke.
Ik zou het doen, dan ben je er vanaf anders zit je je hele leven misschien met de last

Succes