Ik probeer van mijn normale neusspray af te komen, gebruik nu nasonex. Die werkt pas na een week, ik die tijd gebruik ik ze allebei, kan dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik die tijd, moet in die tijd zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bedoel je met je normale neuspray?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Xylometazoline, van de etos
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje!!!!
Dat ga ik zeker proberen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Llot: heb ik uiteraard ook geprobeerd, ook de kinderversie met 0,5% mg werkzame stof, maar als je al zo lang die troep gebruikt zijn je slijmvliezen dusdanig verziekt, dat deze methode jammer genoeg niet werkt.

Antwoorden (6)

Lijkt me geen goed idee. Ik zou die neusspray alleen nog maar in noodgevallen (bv 's nachts) gebruiken, en proberen je overdag te behelpen met zoutoplossing, uiteindelijk moet je toch afkicken van je neusspray (ws xylometazoline?) Ik weet er alles van, heb jaren hetzelfde probleem gehad, en ben er uiteindelijk ook dankzij Nasonex - en héél veel doorzettingsvermogen - vanaf gekomen. Sterkte ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik het ook alleen als ik s' avonds niet kan slapen, overdag heb ik geleerd te snuiten, inplaats van naar die xylometazoline te graaien xD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan ben je al een heel eind;-)
Nasonex werkt beter hoe langer je het gebruikt. Het is een krachtige ondersteunig voor je neus slijmvliezen. Het kan in combinatie met andere middelen worden voorgeschreven. Als je echter van je andere neusspray wilt afkomen, zou ik daar mee ook echt stoppen. Nasonex is een prima middel dat bij sommige mensen vrijwel meteen werkt. Bij anderen heeft het middel langer nodig. Wees geduldig en sterkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarvoor gebruik je de neusspray? Nasonex is voor allergie en xylometazoline is voor verkoudheid. De 1 kan de ander niet vervangen. Dus of je bent verkouden en gebruikt xylometazoline of je hebt last van allergie en gebruikt nasonex.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan afbouwen door overdag je neus regelmatig te spoelen met een fysiologische oplossing. Dat kan je in iedere apotheek kopen zonder voorschrift. Het versterkt de neusslijmvliezen. Je kan dan proberen om de Nasonex enkel te gebruiken voor het slapengaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat doe ik ook, overdag mag ik geen neusspray
Ga eens naar de kno arts. Ik heb ook al jaren de verslaving, otrivin. Nasonex hielp mij ook niet goed genoeg. Bleek dat mijn neusschot helemaal scheef stond. Na de operatie ging het een stuk beter. Gebruik alleen nog in noodgevallen! Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ze wel allebei gebruiken, maar je gaat het ene medicijn vervangen door een volgend. Ik weet er alles van hoor! Wat bij mij een goede methode was is een nieuw flesje neusspray kopen (met schroefdop. Indien deze niet verkrijgbaar is kun je ze leeg kopen bij de apotheek.) De eerste keer dat je sprayt, gelijk het flesje bijvullen met fysiologische zoutoplossing. Dit doe je steeds opnieuw. Op een gegeven moment is de neusspray heel erg verdund. Zo bouw je langzaam af totdat je alleen nog maar zoutoplossing gebruikt. Zoutoplossing is onschadelijk.