Weet iemand wat je tegen muggenallergie kunt doen want als mijn broertje gebeten wordt heeft hij heel dikke bulten en veel jeuk

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Zorgen dat ie zich insmeert met DEET, dat is echt het meest afwerende middel.. tegen de allergie is helaas niets te doen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Met een allergie moet je altijd naar de huisarts gaan! Allergiën kunnen namelijk zorgen voor een antifelactische shock, en die kunnen erg nare gevolgen hebben!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het beste is dat hij muggen vermijdt, maar ja, dat probeer ik ook al jaren en dat is niet makkelijk.
Hij kan het beste even naar Drogist of apotheek gaan en daar informeren of er middeltjes zijn die hem kunnen helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
....maar is dat niet altijd met muggensteken; jeukende bulten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zelf Antibioticazalf voor na de steek en Telfast tabletten voor als ik op vakantie ga waar veel muggen zijn voor vooraf in te nemen.
Maar bij mij is het niet alleen dikke bulten maar gaat het ook ontsteken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een klamboe kan wellicht voorkomen dat je broertje wordt gestoken. Als je op google 'muggenallergie' intypt kom je veel informatie tegen, ook van mensen die zelf van alles hebben ontdekt. Misschien kom je hier nog goeie tips tegen.

En loop anders eens binnen bij een apotheek of een huisarts. Succes ermee, want het is inderdaad erg vervelend.