Weet iemand wat je tegen muggenallergie kunt doen want als mijn broertje gebeten wordt heeft hij heel dikke bulten en veel jeuk

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Zorgen dat ie zich insmeert met DEET, dat is echt het meest afwerende middel.. tegen de allergie is helaas niets te doen..

Met een allergie moet je altijd naar de huisarts gaan! Allergiën kunnen namelijk zorgen voor een antifelactische shock, en die kunnen erg nare gevolgen hebben!

Het beste is dat hij muggen vermijdt, maar ja, dat probeer ik ook al jaren en dat is niet makkelijk. Hij kan het beste even naar Drogist of apotheek gaan en daar informeren of er middeltjes zijn die hem kunnen helpen.

....maar is dat niet altijd met muggensteken; jeukende bulten?

Ik heb zelf Antibioticazalf voor na de steek en Telfast tabletten voor als ik op vakantie ga waar veel muggen zijn voor vooraf in te nemen. Maar bij mij is het niet alleen dikke bulten maar gaat het ook ontsteken.

Een klamboe kan wellicht voorkomen dat je broertje wordt gestoken. Als je op google 'muggenallergie' intypt kom je veel informatie tegen, ook van mensen die zelf van alles hebben ontdekt. Misschien kom je hier nog goeie tips tegen. En loop anders eens binnen bij een apotheek of een huisarts. Succes ermee, want het is inderdaad erg vervelend.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100