Ik heb net een ingegroeide haar eruit getrokken, ik heb nu nog wel een bult/puist gaat die vanzelf weg of moet ik er nog iets aan doen?

Ik heb sinds 3 dagen last van een bobbeltje, iets groter dan een erwt, bij mijn schaamstreek.
Ik dacht meteen aan een ingegroeide haar omdat ik een tijdje geleden hetzelfde had.
Toen had ik het bultje, dat veel kleiner was dan nu, opengeprikt en daarna net als een puist opengeknepen.
Daarna was het bultje weg.
Omdat hij deze keer groter en pijnlijker was omdat hij precies op de plek zit waar mijn riem zit heb ik net met een pincet de haar eruit getrokken. (respect voor alle vrouwen die zich epileren! Pijnlijk!)
Er kwam een beetje pus uit en ook wat bloed.
Op de haar is ook pus te zien.
Het bultje is kleiner en bijna ongevoelloos.
Maar moet ik er nog iets aan doen?

Met een vergroot glas zie ik wel dat er een soort open wondje zit waar een haar in zit, moet ik dat desinvecteren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.2K

Het beste antwoord

Desinfecteren kan nooit kwaad. Maar in principe zou dit uit zichzelf weg moeten trekken. Je moet dus niets doen als je eea een beetje schoon gemaakt hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik herken wat je zegt! Mijn moeder wist laatst ook niet wat haar overkwam maar ik herken dit dus wel. Het komt namelijk wel vaker voor en inderdaad komt het vaak voor dat ze groter en groter worden en in je huid lijken te zitten, ook lijkt het wel alsof er maar geen puntje op komt te zitten. De haar eruit trekken heeft meestal wel zin maar meestal moest ik de bult inderdaad doorprikken en uitdrukken. meestal ontstaan en verergeren ze als ze op een plek zit die constant langs elkaar schuurt, zoals met maandverband of ondergoed dat verkeerd zit.
ook als je er teveel aanzit terwijl die niet rijp genoeg is om uit te drukken zul je merken dat die flink groter word. Dus soms wat meer geduld en anderzijds voorzichtiger zijn.

Ontsmetten kan inderdaad nooit kwaad zolang het maar niet te dicht bij extra gevoelige gebieden ligt (gezicht en schaamstreek dan vooral).
Maar zeg je dat wel goed... een open wonde waar een haar in zit? en die haar kun e er niet ook nog uithalen ofzo..
Ongevoelloos betekent dus juist wel gevoelig :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan ook een talgklier ontsteking geweest zijn, gaat meestal vanzelf weg, je kunt er honingzalf of groene leem opsmeren, dat doe ik altijd. Groene leem eerst, die trekt alle vuil eruit en na een paar dagn honingzalf en weg is je wondje !!!! Echt ideaal!!! Ik gebruik het o-ver-al voor!!! (Honing zalf kun je ook bij dierenwinkel of dierenarts kopen of de tuinen bv, groene leem kan ook bij grotere dierenspeciaalzaak of de tuinen maar daar is het schreeuwend duur en precies het zelfde !!) Succes